Glukosbelastning

3 kommentarer
Igår var det dags för glukosbelastning hos BM. Detta har varit en sådan check-point för mig hela graviditeten, eftersom vi aldrig kom så långt sist. Och nu är det CHECK på det, härlig känsla! Dessutom gick det väldigt bra, vilket var en sådan lättnad.
Först tar man blodsockret, mitt låg på 3,8 vilket var väldigt bra. Därefter drack man ett glas med en sockerlösning, har hört många som säger att det smakar skit, men det var typ gott! 😄 Sedan låg man & vilade i 2h innan man tog ett nytt blodsocker. Då låg mitt på 4,0 vilket var en minimal ökning - toppenbetyg & jag blev superglad! Urinprovet var också helt normalt. Måttet på magen var bra. BM var helt enkelt så nöjd med mig & så glad över att bebisen är kvar i magen!! 😊❤️
Nu har vi gått in i vecka 29 & det känns så skönt. Ibland börjar jag inse att det inte är så långt kvar till plutten är här hos oss, galet! Vi har knappt handlat något & borde kanske ta tag i det snart 😍

Ha en fin helg! Kram till er 
 
1 Pånolligen:

skriven

Åh så härligt att ni nått er checkpoint och så skönt att det gick så himla bra. Nu kommer lillen snart ja 😍 så mysigt att börja handla, det kan ni ju absolut göra nu när ni gått så långt 😍 ha det bäst! 😘

Svar: Tack! ❤️ Är allt bra med dig? Kram
minstorstalangtan.blogg.se

2 Pånolligen :

skriven

Ja då det tycker jag. Lite för symtomfri som vanligt men jag hoppas det fortfarande är någon där inne. Önskar vi kommit lika långt som ni, hade varit underbart 🙂 hoppas du mår bra och att du haft en fin helg 😘

Svar: Ja man önskar att man kunde spola fram tiden ibland! Får hoppas du kommer tycka att tiden går fort trots allt. Kram
minstorstalangtan.blogg.se

3 Anonym:

skriven

Härligt att allt ser bra ut! Får jag fråga varför du fick göra glukostestet? Där jag kommer ifrån görs det på alla över 30 eftersom det inte nödvändigtvis syns på vanliga utom/blodprov, men jag har blivit tillsagd att man inte gör glukosbelastning i Sverige utan särskilda orsaker...?

Svar: Här (Skåne) görs glukosbelastning på alla gravida, oavsett ålder eller annan orsak. Så det känns väldigt tryggt tycker jag. Konstigt att dom har sagt så till dig. Kram
minstorstalangtan.blogg.se