Barnmorska + bebiskläder

En kommentar
Förlåt min dåliga uppdatering! :)
Här rullar dagarna på i en fortsatt lagom takt. Imorgon går vi in i vecka 23! Det är en lite jobbig period nu eftersom vi är så nära veckan då vi förlorade vår älskade Harry. Vecka 23 (22+2). Det har liksom hela tiden varit en checkpoint att komma förbi den veckan och snart är vi där. Jag har en bra känsla inombord och jag tror verkligen på att det kommer gå vägen denna gången, men såklart finns oron där till och från.
Igår var jag hos barnmorskan. Hon skickade iväg moderskapsintyg till Försäkringskassan, vi tog nya prover att skicka iväg för odling, sen mätte hon magen som skulle vara ungefär veckan man är i +/- någon cm. Min mage mätte 19 cm och det var hon nöjd med. Jag har inte direkt den största magen för att vara i vecka 22 men det ska man nog vara ganska nöjd med har jag förstått, så det är jag också :)
Därefter skulle vi lyssna på pluttens hjärtljud. Som vi skrattade! Bebisen gillade inte alls att hon skulle lyssna så h*n kickade och sparkade bort henne hela tiden, haha. Hon undrade var bebisen hade fått det temperamentet ifrån och att vi vet vad vi har att vänta oss, en bestämd liten bebis 😍 men till slut lyckades vi lyssna lite och hjärtljuden låg på 124 slag per minut. Frågade henne om det brukar stämma med låga hjärtljud för pojk och höga för flicka och egentligen ska man lyssna på hjärtljuden under en hel dag för att få "rätt" värde och då brukar det stämma. Det kan lika gärna vara en sovandes flicka med låga hjärtljud, men så som vår lille plutt kickade och var igång och trots det bara låg på 124 slag per minut så höll hon hårt fast vid att det är en lillebror där inne 💙 Vi får väl se om fyra månader! ❤️
På fredag är det dags för nytt ultraljud. Känns skönt att få komma dit i denna lite småjobbiga vecka, dom är så snälla & lyssnar på oss, vad vi vill & hur vi känner. 
 
Igår fick vi hem ett fint paket som vi beställt från Livly! Så fina kläder ❤️
Overallen beställde vi i 6-9 månader så plutten kan ha den till hösten-vintern, men var bara tvungen att köpa den innan den tar slut. Urgullig! 😍 Jag är så stolt över mig själv över att jag faktiskt vågar.
Dessa tre plagg köpte vi:
 
 
 
 
1 frantvatilltre.blogg.se:

skriven

Åh vad spännande, kanske en liten kille där inne ❤️ Så mysigt
Vilka fina kläder ni har köpt😍

Sicken tuff vecka, men de här kommer gå vägen. Det är er tur nu ❤️

Svar: Ja, det kanske är en liten pojk igen! 😊💙 Tack, det är så mysigt med dessa små, söta kläder.
Det kommer det, nu är det verkligen vår tur! ❤️ Kram
minstorstalangtan.blogg.se