Bebislivet

Kommentera
Nu var det längesen jag skrev här. Dagarna springer iväg & jag försöker njuta av varje sekund. Det här livet alltså, det är helt fantastiskt underbar, går inte att sätta ord på det. Helt magiskt!
Nu är lilltjejen snart 4 månader! Och snart dags för dop. Kommer bli en känslosam dag. 

Vid 3 månader hände mycket. Hade hört att det för många bebisar är en "magisk" gräns och det var det även för oss. 
På 3 månaders dagen började hon ta napp, vilket var väldigt skönt då jag tidigare fick agera napp till henne om kvällarna. 
Dessutom försvann kvällsoron som hon haft väldigt mycket innan! Och vi började få rutiner. Från att ha skrikit mycket om kvällarna och somnat allt mellan 23-01 ammar jag nu sista gången vid 20-tiden, sen somnar hon därefter, runt kl 20:30. Vi har försökt vänja henne vid att somna själv & det fixar hon galant. Peppar peppar! :) Vi lägger henne i sin säng, stoppar om henne, lägger snutten hos henne & säger godnatt, pussar & klappar henne, sen går vi ut från rummet & hon somnar efter en liten stund. 
Sån skillnad från att tidigare behövt amma till & från mellan 2-4h varje kväll och då var hon tvungen att somna vid bröstet, annars kunde man inte ens lägga ner henne i sin säng utan gallskrik.
Sådan skillnad, börjar bli en stor tjej nu! ❤️
Idag blir hon 16 veckor gammal och väger 6,7kg. Börjar verklig bli en tjej nu, inte bara en liten bebis. 
Så fort vi lagt oss om kvällarna längtar jag bara till morgonen igen, för att få tillbringa tid med henne 😍

Hoppas allt är bra med er andra. 
Hur går det för er alla? ❤️🙏🏼

Kramar