Gravidfotografering

2 kommentarer
Har funderat på det ett tag och förra veckan blev det av, gravidfotografering! 
Man är ju inte så van att stå framför kameran så det var lite nervöst, blandat med hur kroppen skulle orka med att stå upp så länge. Men fotografen var hur bra som helst & det blev väldigt avslappnat. Vi körde runt lite här i närheten. Det blev bilder här hemma, i skogen, på bryggor vid en sjö & stranden!
Vi höll på i totalt 3 timmar. Hade ganska ont i ryggen på kvällen och lite sammandragningar under fotograferingen men det gick över förväntan! :) La mig & vila när vi kom hem igen och dagen efter var mitt ryggont borta!
I fredags fick vi bilderna - kan inte sluta titta på dom! Blev väldigt nöjd, långt över förväntan! 😃 Sambon var också med på en hel del bilder. Kommer bli ett fint minne!
För övrigt rullar veckorna på och nu stoppar dom inte förlossningen längre om den skulle dra igång, hur galet är inte det? 😃 Så spännande! Vi sitter här hemma & pratar mycket om det, att vi inom ett par veckor kanske har vår bebis här hos oss, det är en enorm längtan blandad blev nervositet! Det kommer bli helt fantastiskt 😍 Har så smått börjat tvätta några klädesplagg & filtar. 
På torsdag är det bara 5 (!!) veckor till bf!
Alltså, vi är så tacksamma för alla dessa veckor vår plutt stannat i min mage, det trodde vi inte när det drog igång v. 24. 
Jag gissar på att bebisen kommer den 5 maj och sambon på 12 maj. 
Vad tror ni? 😍


 
1 Eva:

skriven

Härligt med bilder! Vilken fotograf använde ni? Har själv tänkt mycket på det, tror det här blir min första och sista graviditet så man vill ha nåt fint minne.. Gjorde 6IVF så syskon kommer vi knappast att kunna få. Vad kostade fotografen ni valde?

Svar: Vi använde oss av en bekant som är hobbyfotograf. Fick ca 80 högupplösta bilder som vi kan göra vad vi vill med, framkalla/förstora. Många proffsfotografer får man bara ett fåtal bilder av, resten kostar en bra slant att köpa. Så detta var ett väldigt bra alternativ för 1.500kr :)
Grattis till graviditeten! När är det dags för er?
minstorstalangtan.blogg.se

2 Eva:

skriven

Aha vad bra med bekant som fotograf! Jag har kollat på en som ger ca 40 bilder att göra vad man vill av, typ 3500kr. Känns som många bara vill sälja färdiga bildprodukter, tavlor osv, jag tar hellre bilderna och funderar själv vidare. Lite rädd dock för jag är inte van vid kamera och är ingen modell, har mina dåliga vinklar ;) Vi är beräknade i mitten av juli! :)

Svar: Ja, håller med dig om att man hellre får bilderna och kan göra vad man vill med i lugn & ro. 3.500kr för 40 bilder är ju bra i jämförelse med många andra ”proffsfotografer”. Jag är inte heller van vid att stå framför kameran, kände mig väldigt stel & nervös till en början men det lättade efter hand :)
Stort lycka till med graviditet & bebis ❤️
minstorstalangtan.blogg.se