Sprutdag 6 & UL

En kommentar
Då var jag redan inne på sprutdag 6 och första ultraljudet i morse.
Läkaren påpekade att det var en väldigt låg dos Gonal-F jag har på 100 enheter och att det förmodligen inte hänt så mycket än. Men han blev förvånad när han tittade med ultraljudet och att det redan börjat växa till dig. Där var en hel del äggblåsor på 10-12 mm och en som var 14 mm. Jag ska fortsätta med 100 enheter Gonal-F till måndag och sedan igår tar jag även Orgalutran. På måndag är det dags för nytt ultraljud igen, så får vi se vad som hänt. Slemhinnan var ganska tunn. Jag ifrågasatte om den var för tunn men han sa att det oftast inte var några problem med att få den tjock & att jag inte kommit så långt in i behandlingen heller. Så jag hoppas han har rätt, men vet att jag nojjade mig över slemhinnan förra behandlingen också. Så jag ska fråga mer om det på måndag om den inte är tjockare då och vad vi i så fall kan göra för att få den tjockare. Kanske spruta fler dagar än sist?
 
Denna behandling försöker vi leva så nyttigt & sunt som möjligt och motionera lite mer än vanligt för att förhoppningsvis öka chanserna lite. Vi skippar allt onyttigt socker, samt undviker potatis, pasta, ris osv. Vi äter kött, kyckling & fisk och en god sallad till det. Bönor, linser & rotfrukter. Sedan blir det mycket frukt, samt gröt & bär till frukost. Det kan ju bara göra saken bättre att undvika onyttigheter tänker jag & det känns ju bättre för en själv också. 
 
 
1 Longing:

skriven

Fint att höra! Hur gick det på ultraljudet idag? Jag tror också att det kan vara smart att tänka till kring kosten, samtidigt så får man inte vara för hård mot sig själv. Själen ska må bra också :) Jag levde loppan hela sommaren innan IVF-uppstarten och hade verkligen NOLL ork att bry mig om vad jag åt. Dåligt samvete när jag väl startade och fick skärpa till mig lite ;) Hoppas allt såg bra ut idag <3 kram

Svar: Tack, det gick bra! Blir äggplock på fredag :) Ja, man har ingen aning om det ger bättre förutsättningar eller inte med en bra kost, men jag tänker att det borde ju inte göra saken sämre iaf, hoppas jag!! 😊 KRAM
minstorstalangtan.blogg.se