Ruvardag 1

5 kommentarer
Detta är den klart jobbigaste perioden under behandlingen, den där eviga väntan för att veta om det gått vägen eller inte. Men snart är ruvardag 1 avklarad iaf ;)
 
Ni som blivit gravida vid ivf, har ni fått lite brunt klet från Crinone/Lutinus någon dag efter blastocyst-stadiet, alltså när ägget förmodligen fäst i livmodern? 
När jag plussade vid första behandlingen så fick jag det. Det kom endast när jag torkade mig, alltså inget som kom i trosan & det var bara så under en dag ca. En tjej vars ivf-behandling jag följde då hade precis samma symptom och plussade.
Lite intressant att höra om ni andra som också plussat har haft samma symptom med det bruna kletet?
 
Kram & tack fina ni för er pepp 💕
 
 
1 Anonym:

skriven

Ja jag hade det faktiskt på embryots dag 10 ungefär, fem dagar efter blastocyståterföring, och det blev plus. Plusset var dock en kemisk graviditet och ett par veckor senare var testet negativt igen. Då jag blev gravid med ett tredagars embryo så hade jag inget brunt eller några andra symtom för den delen, den graviditeten gick till vecka nio ungefär. Ingen erfarenhet av en lyckad graviditet, än i alla fall. :) Lycka till!

Svar: Eftersom jag fick det bruna den gången det lyckades så är det tecknet jag letar efter nu för att få en hint om vi lyckats eller inte. Men det känns bra att du haft olika på dina två graviditeter, så jag inte behöver ge upp om det bruna inte kommer. Beklagar & hoppas att ni snart får vara med om en lyckad graviditet <3
minstorstalangtan.blogg.se

2 Matelan:

skriven

Nej har inte upplevt blödningar vid graviditeterna förrän missfallet startade. Men det är så olika för alla. Lycka till! Jag håller mina tummar!! Kram

Svar: Ja, det är så olika det där. Tack snälla för din pepp <3
minstorstalangtan.blogg.se

3 Maria:

skriven

Nej, hade inget sådant vid någon av mina graviditeter (en med tvådagars, två med femdagars).
Lycka till!!!

Svar: Vad skönt att höra! :) Då behöver det alltså inte vara kört för att man inte får det bruna kletet. Mitt hopp lever kvar! Tack snälla för peppen <3
minstorstalangtan.blogg.se

4 Maria:

skriven

Nej, hade inget sådant vid någon av mina graviditeter (en med tvådagars, två med femdagars).
Lycka till!!!

5 Longing:

skriven

Hej! Jag hade lite rosa på Lutniuspinnen dag 8 eller 9 med en tredagars. Det blev ju som du vet positivt men ett par veckor senare kom missfallet :( Håller tummarna stenhårt för dig! Ruvarperioden är så påfrestande och jag vet att det är lättare sagt än gjort men försök uppehålla dig med annat och låt hjärnan och kroppen fokusera på andra trevliga saker <3 <3

Svar: Tack snälla ❤️ Än så länge har jag försökt uppehålla mig med en massa jobb. Dagarna har gått fort men det känns ändå som en evighet till graviditetstest.Hur gick det hos läkaren i måndags? ❤️ Kram
minstorstalangtan.blogg.se