Resultat från äggplock

En kommentar
Tidigare idag ringde labbet med resultatet efter gårdagens äggplock. Av de 9 ägg som plockades ut var 5 st mogna och av dessa 5 har 4 blivit befruktade. Lite besviken är jag faktiskt. Jämför med de två tidigare behandlingarna & det blir färre & färre ägg för varje gång. 
 
Försök 1: 112,5 enheter Gonal-f i 8 dagar. Total dos 900 enheter. 24 ägg, vet inte hur många mogna men 6 befruktade. Endast 1 som klarade sig till dag 5 vid insättning. Resulterade i vår son, förlossning v 23 (22+2).
 
Försök 2: 100 enheter Gonal-f i 9 dagar. Total dos 900 enheter. 12 ägg varav 9 mogna. 7 befruktade. 1 insatt, 1 till frysen.
 
Försök 3: 100 enheter Gonal-f i 10 dagar. Total dos 1000 enheter. 9 ägg varav 5 mogna. 4 befruktade.
 
Befruktningsgraden stiger, vilket känns bra. Den första behandlingen körde man standard IVF och vid de två sista försöken gjordes ICSI.
Vi får försöka glädjas åt att 4 av 5 möjliga blev befruktade. Det räcker med ett enda guldägg. Nu håller vi tummar och tår att de fortsätter dela sig fint och att vi får insatt en blastocyst i tip-top klavlité på onsdag.
 
Idag börjar jag även med Lutinus-kletet igen... fast det är värt det för att göra en fin miljö så ägget vill stanna :)
 
Trevlig helg på er alla,
Kram
 
1 Anonym:

skriven

Hej! Har kommenterat någon gång tidigare. Jag och min sambo har nyligen genomfört vårt första försök (om man inte räknar med det som blev avbrutet i maj) på RMC. Var så nervös för att detta försök också skulle avbrytas, men fick som tur var genomföra hela behandlingen. De punkterade 8 äggblåsor på plocket, 7 ägg, 4 mogna och 2 befruktade. Insättning dag 2. Inget till frysen. Var så besviken! Testdag imorgon, men testade positivt redan igår. Min poäng: Tappa inte hoppet, ni fixar det! Håller tummarna! Kram

Svar: Tack snälla för din pepp, det ger mig hopp att höra er historia! ❤️ Kram
minstorstalangtan.blogg.se