Ultraljud

7 kommentarer
Äntligen var dagen här som vi sett fram emot ett tag - dagen för ultraljud!
Jag var så nervös, sambon var tack & lov lugn vilket kändes tryggt. Vi hade tid 13:15 och varje minut ute i väntrummet kändes som en hel evighet. Men till slut blev det vår tur.
Det var läkaren Emir vi hade fått tid till, vilket vi även hade önskat eftersom han sa till oss på återföringen att vi skulle ses på graviditetsultraljudet.
Först pratade vi lite, han frågade hur jag mår osv. sedan var det dags för ultraljudet. 
Jag var så rädd & nervös! Men lika snabbt som han påbörjade ultraljudet, sekunderna efter sa han att - ni är gravida! och någon sekund senare sa han - och där är ett hjärta som slår, så nu kan vi pusta ut innan jag fortsätter att titta på det andra!
JAAAAAAA! Vi är verkligen gravida! Och där är ett fint litet hjärta som pickade på 😍 Vilken lycka!
Vi båda log & skrattade med gråten i halsen, ren & skär glädje!
Strax därefter började han mäta foster, han förklarade även vad allt var som vi såg. Så professionell!
Idag var fostret 22,9 mm lång. Enl äggplocket är vi i vecka 9 (8+6) idag med bf 1 juni, men enl längden på fostret som är 22,9 mm säger det vecka 10 (9+0) idag med bf 31 maj, så det är där vi står idag istället :) Alltid skönt med 1 dag "gratis". Läkare sa också att allt såg helt perfekt ut ❤️ Så skönt! Han sa även att - Ni kommer bli föräldrar den 31 maj! Alltså, att höra de orden, det kändes så bra. Jag kan knappt förstå, svårt att greppa att vi faktiskt har ett litet foster i min mage. En liten tjej, vilket vi inte har en aning om men är heeelt säkra på 😊❤️
 
 
 
1 I väntan:

skriven

Ååå vad underbart!!! ❤️ stort stort grattis, pusta ut och njuut nu! Kram

Svar: Ja, helt fantastiskt! Tack snälla du ❤️ Det ska vi försöka göra. KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

2 Matelan:

skriven

Åh vad härligt!! Ännu ett stort grattis till er! <3 Kram

Svar: Helt fantastiskt! 😍 Tusen tack! Kram ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

3 Sanna:

skriven

MAGISKT!! Njut, kram!!

Svar: Jaaa, helt fantastiskt! 😍 Kram
minstorstalangtan.blogg.se

4 Longing:

skriven

ÅH VAD UNDEBART!!! Grattis goa du <3 Hur känns allt? Har ni kunnat landat i det och förstå att det är ett litet pyre där inne? :) Redan vecka 9 - wow! Så glad för er skull! Kramar

Svar: Jaa, verkligen! ❤️ Jo det känns helt fantastiskt. Vi är överlyckliga även om det såklart även är en hel del oro också. Nu är det 1,5 vecka sedan vi gjorde första ultraljudet & jag vill bara komma på nästa ultraljud NU för att se att graviditeten fortgår som den ska & att bebis har det bra. Det är väldigt svårt att förstå att där är ett litet pyre där inne. Tack snälla vännen. Jag tänker ofta på er! Har ni fått starta någon ny behandling? ❤️ Kramar
minstorstalangtan.blogg.se

5 Longing:

skriven

Jag förstår att oron aldrig riktigt försvinner men tänk vad skönt att ni gjort ultraljudet och fått se det lilla hjärtat<3 Denna gången ska det gå hela vägen!!! Hur mår du? Har du haft mycket symptom/känningar från tidig graviditet? ❤️ Vi fick ju vårt missfall i början av september. Fick sedan starta ny behandling i mitten av oktober och vill nu bara skrika av lycka då vi hade officiell testdag i lördags och det blev ett PLUS. Vi är så lyckliga, överväldigade men självklart samtidigt oroliga, rädda och ödmjuka inför vad som kan hända :( Vill bara komma på ett första ultraljud NU men det är ju tre veckor tills dess (om vi nu klarar oss så långt). Denna väntan.. Tänk.. Denna hösten fick en fantastisk vändning för oss båda <3 KRAM

Svar: Jo jag mår bra. Lite smått illamående till och från, men annars mår jag bra. I början kände jag inte mycket mer än ömma bröst, annars inget direkt.Åååhh, vilken underbart nyhet!! 😃 Stort stort grattis till er 😍 Vad glad jag blir! Låt tiden gå fort till ultraljudet så ni får se ett litet tickande hjärta. Hur mår du? Har du några känningar? ❤️ KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

6 Longing:

skriven

Vad underbart att höra! Det är ganska likt för mig, jag är ju bara i vecka 6 och det var denna vecka som allt gick åt skogen förra gången. Nu håller man andan... <3 Jag har ömma och väldigt stora bröst, lite drag i ljumskarna, lite svullen mage men mest bara ENORMT trött. Kanske är det så att man slipper illamåendet som alla pratar om eller så slår det till med full kraft när en minst anar det :) KRAMAR TILL DIG

Svar: Ja, all den här oro alltså. Man vill bara veta att allt kommer gå bra, så man kan slappna av & faktiskt njuta av graviditeten ❤️ Illamåendet är så individuellt. Jag har klarat mig väldigt bra från det, även om det varit lite mer denna gång än förra. Vi får se om du också slipper undan det så lindrigt 😊 Hur många dagar var embryot odlat som du fick insatt denna gång? KRAM ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

7 Longing:

skriven

<3 Allt är så individuellt och jag försöker göra allt för att inte överanalysera. Varje dag som går är ett steg närmre målet och nu går vi "redan" in i vecka 7 i morgon (om jag räknat rätt haha). Får jag fråga hur du räknar dagarna? I en sådan där app när man ska fylla i senaste mensens första eller sista dag, kommer inte riktigt ihåg hur det var, så antar jag att vi fyller i dagen när äggplocket skedde? Vi fick sätta in två stycken 2-dagars. KRAMAR

Svar: Ja, man försöker att inte överanalysera för mycket men det är inte helt lätt att koppla bort det ❤️ Exakt, varje dag är ett steg mot målet! Åh, redan! 😍 Skönt när man ändå tycker att tiden går ganska fort. I de appar jag har kan man även skriva in beräknat födelsedatum, så räknar den själv ut vilken vecka man är i. Vid ivf räknar man att äggplocksdagen är vecka 2+0. När har ni bf i så fall? :) Åh, det kanske blir twins för er del! ❤️ Så spännande att se på ultraljudet om där är en eller två små där inne. Vilket datum ska ni på ultraljud? KRAMAR
minstorstalangtan.blogg.se