Passage i äggledarna

2 kommentarer
I eftermiddags var det dags för undersökningen av äggledarna. 
Det gick bra, gjorde knappt ont alls & passagen var fin i båda äggledarna! Skönt att veta att allt såg bra ut samtidigt som jag hade hoppats lite på att där var stopp som dom hade fixat och därefter hade våra chanser ökat för att lyckas själva.
Men nu vet vi i alla fall att allt ser bra ut hos mig.
Samtidigt känner sambon ännu mer nu att det är han det är "fel" på och orsaken till att vi inte lyckats själva. Spermaprovet var ju lite nedsatt hos honom, eller det visade på en större andel spermier med onormalt utseende, för drygt 1,5 år sedan när vi gjorde utredningen, men samtidigt så lyckades simmarna själva befrukta äggen vid IVF 1. Nu vid försök nr 2 gjorde dom ICSI, vilket var planerat sedan tidigare eftersom dom hoppades få ett större antal befruktade ägg än första gången. 
Jag tyckte att sambon skulle höra på RMC när han lämnade spermaprovet inför mitt äggplock om hur kvalitén såg ut, men han ville inte veta. Om det inte hade varit så bra skulle han bli så negativ kände han, att det var bättre att inte veta. Men jag tänker att spermierna kanske har blivit bättre sedan utredningen gjordes. Man vet ju inte om man inte frågar, samtidigt som jag förstår honom att om det inte är bra kanske man inte hade velat veta.. 
Aja, dagarna går framåt sakta men säkert.. vissa dagar är bra, andra är skit! Nu bör jag snart ha ägglossning & då är det ca 1 månad kvar till FET. Längtar!
 
 
1 longingforababyblog%20:

skriven

Vad skönt att höra att det gick bra, att det var fri passage och att du slapp smärtan! Heja dig!! Njut av varandra till fullo dessa och tänk vad snabbt tiden kommer gå innan det är dags för FET. <3

Svar: Tack! ❤️ Det ska vi försöka & hoppas verkligen att tiden kommer gå snabbt. Kram
minstorstalangtan.blogg.se

2 Pånolligen:

skriven

Så skönt att allt var bra. Hade det varit stopp hade de ändå inte kunnat göra nåt åt det så det är ju absolut bättre att det inte är det. Nu finna det ju fortfarande en chans att det tar sig någon gång på egen hand. Ni kanske blir ett sånt gott exempel som lyckas till slut helt oväntat :) vem vet! Jobbigt att han känner så, men jag kan ju förstå att tankarna kommer o det kan man ju inte rå för såklart. Härligt att ägglossningen kommer snart! Då kanske det blir ruvartider samtidigt som oss om allt går som det ska 👍🏻🎈🎈🎈😘

Svar: Aha, där lärde jag mig något nytt :) Trodde dom kunde "spola rent" om där var något litet stopp, men då var det ju kanon att där var passage! Ja, tänk om man hade blivit ett av de paren som lyckas själva mitt i allt.. det hade varit helt fantastiskt! Om inte ägglossningen har rubbats lite nu efter ET så borde jag få det i dagarna, hoppas på det & att vi blir ruvare samtidigt. Då ska vi fasen gå i mål vännen ❤️
minstorstalangtan.blogg.se