Sprutdag 5 & UL

En kommentar
I morse var jag nere i Malmö på första ultraljudet. Nervös i vanlig ordning! När läkaren påbörjade ultraljudet höll han i ett par minuter på ett ställe & tittade.. vet inte vad det var men jag såg på skärmen att det inte var några äggblåsor där. Hjärtat rusade & jag hann tänka tusen tankar, har jag inte svarat alls på behandlingen eftersom där inte är några äggblåsor?! Dum som jag var frågade jag aldrig vad det var, man är alltid efterklok. Men strax efter riktade han om ultraljudsstaven & då såg jag äggblåsorna och han förklarade direkt att det var högra äggstocken vi tittade på. Han mätte blåsorna och tittade därefter på vänster äggstock & mätte. Totalt var drygt 6 äggblåsor som var mellan 10-12 mm. Sedan en hel del lite mindre. Läkaren var nöjd & då var jag också nöjd. Eftersom jag svarar bra på behandlingen & dom inte vill ha ut så många ägg som dom fick sist (24 st!!) så tyckte han att jag ska fortsätta med 100 enheter Gonal-F, lägger till sprutan Orgalutran from idag som är till för att förhindra ägglossningen, som vi alltså inte vill ha riktigt än eftersom äggblåsorna ska växa till sig ytterligare. Så ikväll var det alltså två sprutor. Gonalen är enkel men Orgalutranen är lite segare att sticka in i skinnet & svider en hel del efteråt, men det är värt allt för att få en liten bebis.
På måndag är det dags för nytt ultraljud, ska bli spännande att se vad som hänt tills dess! Preliminärt äggplock i slutet på nästa vecka, alternativt början veckan efter. Ultraljudet på måndag ger oss svaret! Jag som älskar lite ledighet, sovmorgon & helg, men just nu vill jag bara att det ska bli måndag :)
 
 
 
 
 
1 Pånolligen:

skriven

Så bra det låter! inte alls långt kvar då ju!! De brukar titta till slemhinnan först innan de går vidare till äggstockarna. Den brukar ju växa till sig mer för varje Sprutdag. Antar att det va krystoff du träffade? Han brukar inte säga nåt direkt utan man måste dra det ur honom. Tror alltså inte att du behöver oroa dig för det ☺️ Snart blir vi ruvare du och jag! Ska bli spännande att följa 😘❤️

Svar: Ah, tack för infon, slemhinnan måste det ha varit! 😊 Undra hur tjock den var, eftersom han inte sa ett ljud! Haha, såklart det var Krystoff ;) Han säger inte många ord i onödan. Jaa, snart är vi båda ruvare! ❤️ Spännande & läskigt! Kram
minstorstalangtan.blogg.se