Ägglossningstest

5 kommentarer
Har börjat med ägglossningstesten nu, kanske lite tidigt men vill verkligen inte riskera att missa utslaget. Jag kör med Clearblues digitala ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Den visar alltså de fyra mest fertila dagarna. Blinkande smiley, hög fertilitet & fast smiley, maximal fertilitet. När ska man ringa till RMC & meddela att man fått utslag? Redan när den är blinkande eller vänta till den är fast? För det är ju inte säkert att den blir fast i varje menccykel heller... 
En av bloggarna jag följer hade blivit rådd att använda Clearblues digitala ägglossningstest istället, med antingen en smiley eller inte, alltså inte med dubbel indikator. Hur har ni andra gjort inför FET och vilka ägglossningstest har ni använt?
 
Kram
 
 
1 Mitt livs tonartshöjning :

skriven

Jag ska inte göra FET, utan "bara" insemination. Jag får ägglossningsstickor av kliniken. Det är Clearblues digitala test där glad gubbe visar att ägglossning är på gång. Jag får alltså bara ett rakt ja eller nej.

2 Anonym:

skriven

Jag fick också infon att ta Clearblues med glad gubbe eller ingen gubbe inför mina FET.
Lycka till!

Svar: Tack snälla! Har köpt dom testen istället.
minstorstalangtan.blogg.se

3 Sanna:

skriven

Jag fick också instruktioner om Clearblue gubbe eller inte gubbe, de tyckte inte den blinkande gubben var bra...så kanske ska ta båda?

Svar: Ja, jag har köpt dom istället :)
minstorstalangtan.blogg.se

4 Longingforababyblog:

skriven

Spännande vännen! Nu närmar det sig :):):) KRAM

Svar: Jaaa, jag hoppas verkligen det! Har inte fått något utslag på ägglossningstesten än så börjar oroa mig om kroppen ska spöka helt plötsligt, men det får den inte göra. KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

5 Matelan:

skriven

Jag fick rekommendationer att inte använda den med blinkade gubbe, utan bara gubbe eller inte. Lycka till!

Svar: Har köpt dom istället nu :) Tack så mycket!
minstorstalangtan.blogg.se