Planering inför nästa IVF-behandling

3 kommentarer
För några veckor sedan ringde jag till RMC för att höra om hur vår kommande planering ser ut samt att få nya recept utskrivna för sprutorna. Loggade in på apoteket och såg att mina recept finns där, men har valt att inte hämta ut något riktigt än, utan väntar tills när jag tror mensen är på gång & det är dags. Är för tillfället så orolig att man ska bli nekad plats när mensen väl kommer, men det är bara att hoppas på det bästa. Nästa behandling kommer skilja sig lite grann mot den första. Eftersom jag höll på att bli överstimulerad på 112,5 enheter Gonal-F ska jag nästa gång börja med en dos på 100 enheter istället. Dessutom har dom valt att befrukta äggen genom ICSI metoden, alltså att dom injicerar en spermie i ägget istället för att spermierna själva ska få sköta det. Vet inte varför dom väljer ICSI nästa gång eftersom spermierna klarade av att sköta det jobbet själva förra gången. Då fick vi ut 24 ägg och endast 4 st blev befruktade, men anledningen till det trodde vi var att jag höll på att bli överstimulerad och när man producerar så många ägg brukar väldigt många vara omogna. Det var den förklaringen vi fick.. men dom hoppas kanske kunna befrukta ännu fler genom ICSI och det är ju bra i så fall. 
Tog ett ägglossningstest ikväll & det påvisar ju att ägglossningen är väääldigt nära... :) 
 
 
1 pånolligen:

skriven

Härligt när stickan äntligen ger utslag! Skönt med en planering. Har de sagt på ett ungefär när ni kan börja igen? Kram!

Svar: De har sagt att vi får dra igång när vi känner oss redo. Vi kör kort protokoll så nu inväntar vi bara mensen, sedan ringer vi dit och hoppas få plats! Blev ni nekade att påbörja behandling någon gång pga platsbrist? Kram
minstorstalangtan.blogg.se

2 Pånolligen :

skriven

Okej, snällt av dom. Till oss sa dom att vi skulle vänta tre menser vilket kändes som en evighet. Ringde in på mens 2 iallafall men då sa se att det va fullt samt att vi kommit överens om att vi skulle vänta en månad till. Konstigt att det är sån skillnad. Vi har blivit nekade start två äggplock och fått vänta till nästa månad och har alltid fått plats då. Men det beror sig ju helt på hur många som ringer in samtidigt så jag hoppad ni får turen med er!💕 Kram

Svar: Ja, 3 menser är ju en evighet att vänta! Dom har inte alls nämnt något om det till oss hittills så jag hoppas man inte får det slängt i huvudet sen när mensen kommer, nu blev jag nervös, för det borde ju inte skilja kan man tycka. Kram
minstorstalangtan.blogg.se

3 Pånolligen:

skriven

Oroa dig inte, har de sagt att ni får köra på så ska ni ju få det. Vi hade säkert bara otur med sköterkskan vi ringde till, sen skrev hon in det i journalen och då följde den andra sköterskan det bara för det. Det lär junibte stå nåt sånt i din journal nu liksom. Inte meningen att oroa dig, tänk inte på det 💗 Kram

Svar: Ingen fara, känn inte så. Bättre att vara förberedd på att det kanske kan vara så som du säger. Var precis inne och läste min journal och där stod ingenting om det, så får hoppas vi får klartecken att starta när mensen kommer ❤️ Kram
minstorstalangtan.blogg.se