Vecka 17 (16+1)

3 kommentarer
Igår gick vi in i vecka 17 och 40% avklarat, lite galet ändå! 😍
Igår var det även dags för nya provtagningar hos barnmorskan. Urinprov & en odling som skickades iväg. Hoppas att allt ser fortsatt bra ut & att bakterierna håller sig borta från mig. Får svar i början på nästa vecka. 
Därefter lyssnade vi även på hjärtljudet igen. Det var en liten buse där inne sa hon som sparkade och hade sig, vilket man hör skvalpandet i fostervattnet 😍 Men hon hittade rätt & hjärtat tickade på fint, helt underbart!
Hjärtljuden låg runt 130-140 slag per minut. 
Tycker det är lite läskigt att barnet rör sig så mycket där inne men att man i stort sett inte känner något, förutom små fladder då och då. Men barnmorskan trodde inte att det kommer dröja så länge till innan jag börjar känna lite mer, åhhh! 😃 
Nu är det drygt 2,5 vecka kvar till rutinultraljudet! Jag längtar, det känns som en sån milstolpe som man har väntat på & längtat efter. Efter ultraljudet i vecka 12 köpte jag en liten mössa från Livly, underbart söt ❤️ Tänk att vårt barn ska få bära den, det är ofattbart. För övrigt har vi inte köpt något och kommer vänta med det ett tag till tror jag. Hur gör ni andra, när började ni handla kläder & andra saker till bebisen?
 
KRAM
 
1 Longing:

skriven

Wow, vecka 17! Vilken lycka att få lyssna på den lilla busen och höra så fina hjärtslag. Tänk vad snabbt det kommer gå dessa 2,5 veckor innan du får se hen igen. Det lär vara en väldigt skillnad på storlek och vad ni kommer kunna se :) Är mössan det första och enda du köpt? Det var imponerande! Det kliar sååå i mina fingrar och vet du, jag kunde inte hålla mig. Igår gjorde jag en beställning på två bodies och en hakklapp (en till mannen, en till mamma o pappa och en till min mormor) där jag skrev personliga texter på. Jag tänkte slå in dem som julklappar och faktiskt VÅGA hoppas att det kommer gå vägen <3

Svar: Ja, mössan är det första jag köpt! 😍 Tittar barnkläder på internet varje dag men inte handlat mer än så. Förra graviditeten hade vi bara köpt två bodies i vecka 23.. var så försiktig med att köpa saker. Får se hur det utvecklas denna graviditet. Det gjorde du helt rätt i att handla, vilken känsla med de där små plaggen 😍, man måste fira delmålen & våga hoppas på att det kommer gå vägen, för det ska det minsann göra för oss båda! ❤️ Vilka fina julklappar dom kommer få ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Vågade inte handla något förrän efter RUL. Men nu har vi köpt massor!

Svar: Så mysigt att kunna handla en massa fina bebiskläder! 😍
minstorstalangtan.blogg.se

3 I väntan:

skriven

Jag tyckte det var svårt att handla kläder innan vi tog reda på könet. Vi fick tyvärr inte veta könet vid RUL så vi gjorde privat i vecka 25. Handlade det mesta därefter:) Kram!

Svar: Ja det är lite svårt, samtidigt som det finns en hel del superfina kläder i neutrala färger :) Men visst är det enklare att handla om man vet könet. Åh, jag längtar efter att handla, spanar på internet en del. Kram
minstorstalangtan.blogg.se