God Jul & God fortsättning

2 kommentarer
Hoppas ni alla haft en mysig jul! Det har vi haft med släkt & familj. Tror aldrig jag kommer bli för stor för julafton & julklappar, det är något visst med det :) Och nästa jul sitter vi med vår lille plutt hos oss. Oj vad det kommer handlas klappar till bebis ❤️
Magen börjar sakta men säkert växa. Vill bara ha en stor mage nuuu, men den får ta sin tid :) Dels har jag inte så lätt för att bli så stor, blev inte det förra graviditeten heller, och dessutom har jag en bakåtlutad livmoder som nog också bidrar till att det inte syns lika tidigt som för andra. Men jag ska allt få min ordentliga kula jag också 😊😍
I många veckor har jag frågat sambon - Syns det nu? - Nej, det gör det inte. Haha, faaasen också! Men nu de senaste veckorna så säger han till och med att det börjar synas, utan att jag ens behöver ställa frågan till honom :) YES!! Då blir jag glad! Tycker det är så himla fint med gravidmagar. 
Vad säger ni, en liten skillnad ser man va? 
Den vänstra bilden är från vecka 5 (4+4), ett par dagar efter vi plussade och fortfarande lite svullen från äggplocket. Och den högra bilden är från idag, vecka 18 (17+5).
 
Imorgon ska vi nog en sväng till barnmorskan & lyssna på hjärtat. Vi är lediga en vecka till så sambon vill gärna följa med & lyssna, även om han har lyssnat på hjärtljuden som jag spelat in från barnmorskan så är det en annan sak att vara med. Vår barnmorska är underbar & fixar alltid en tid snabbt & lätt, det är underbart.
Och om en vecka idag ska vi på RUL - galet att vi snart redan kommit så långt som till rutinultraljudet. Älskar att tiden knatar på i en bra takt ❤️
 
Ta hand om er! KRAM
 
 
 
1 Longing:

skriven

God Jul! Titta - Fina magen :) :) Hoppas allt går bra hos barnmorskan, mysigt att få höra de små hjärtljuden! Och vad galet att det bara är en vecka kvar till RUL, måste kännas magiskt! Idag gick vi in i vecka 13 - känns helt overkligt att äntligen ha passerat den där hemska hemska vecka 12 gränsen som är så inpräntad i hjärnan. Innan dess har jag inte vågat släppa ner axlarna men nu börjar det infinna sig ett litet lugn och en enorm längtan till KUB nästa vecka för att förhoppningsvis få se ett friskt litet pyre <3
Njut av ledigheten och god fortsättning! Kram

Svar: Vi var där en sväng tidigare idag och fick lyssna - så härligt & rogivande att höra det lilla hjärtat slå! ❤️ Underbart att ni gått in i vecka 13 och ha passerat den magiska gränsen. Nu ser vi båda fram emot tisdag nästa vecka och våra ultraljud 😍 Berättade du för dina vänner här om helgen på glöggfesten?Tack detsamma, Kram ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Longing:

skriven

Ja, nu längtar vi båda till tisdag! Börjar bli extremt pirrig... Jag berättade för mina närmsta tjejkompisar på glögg/födelsedagsfikan för några helger sen och herregud vad det kändes fantastiskt! De blev så lyckliga för vår skull och efter att jag berättade det så kändes det verkligen mer på riktigt - det känns även som om jag kom lite närmre vissa av dem och att våra band knöts på nytt liksom. Om allt går som det ska så tänker vi börja berätta även för kollegor och andra vänner efter KUB... Ha en fantastisk nyårsafton! Kramar

Svar: Ja, det är alltid pirrig med ultraljud. Vi får höras av imorgon kväll om hur det gick för oss båda 😍
Det är en helt fantastisk känsla att berätta för nära & kära ❤️ Det gör ni rätt i - känns det rätt är det rätt! 😊 Hoppas ni hade en fin nyårsafton! Hörs imorgon. Kramar
minstorstalangtan.blogg.se