Tillbaka till verkligheten

4 kommentarer
Nu är semestern slut & första arbetsdagen avklarad! Förutom tidiga morgnar & att behöva ställa klockan så känns det skönt att vara igång igen med lite rutiner & vardag. 
Förhoppningsvis är ägglossningen på gång nu, snart & därefter mens om ca 2 veckor! Jag längtar. Inte till att få mens, men för att få dra igång en ny behandling! Nu är det vår tur, vår tur att få starta en behandling, få ett plus på stickan & få bära vårt lilla pyre i ca 40 veckor och få ett långt och lyckligt liv tillsammans. Det finns inget annat!
 
Kram till er kämpar där ute
 
1 Matelan:

skriven

Håller med dig, det kommer lyckas nästa gång för oss båda. Nu har vi ett ägg kvar i frysen så det är skönt att slippa göra nytt äggplock. Hur många äggplock har ni gjort?

Svar: Vad skönt med ett ägg i frysen & slippa hela processen igen! Har ni funderingar på när i tiden ni vill sätta in det? Jag har gjort två äggplock. Hur många har ni? Kram
minstorstalangtan.blogg.se

2 Matelan:

skriven

Vi kommer sätta in i nästa cykel. Vi har också gjort två äggplock. Vill du prata mer "privat" så maila mig på [email protected] Kram

Svar: Tack för mejlen! Jag har bara min privata mejladress och i dagsläget vill jag blogga anonymt. Men jag kanske ordnar en mer anonym mejladress där vi kan mejla :) Kram
minstorstalangtan.blogg.se

3 Longing:

skriven

Heja dig vännen! Jag har raderat min blogg (lång historia...) men ser fram emot att läsa din och kommentera och på så sätt hålla kontakten och stötta varandra. Jag har nu tagit Menopur i en vecka och denna gången svarade min kropp riktigt bra på behandlingen - allting har gått så fort och jag ska göra äggplock redan IMORGON! Har inte ens hunnit förstå att vi påbörjat en behandling och känner mig nu lite förvirrad, nervös men mest taggad och pepp! MÄNGDER av kramar

Svar: Vad glad jag blir att höra från dig! Jag har varit inne på din blogg flera gånger i sommar och då har det stått att den inte längre var tillgänglig, men tänkte att något måste vara fel. Men då stämmer det alltså att du raderat den, vad tråkigt. Men vi får hålla kontakten här & du får lova att uppdatera mig efter hand 💕Men åh, vilka härliga nyheter! Heja heja! Skönt när kroppen är med & svarar så bra på behandlingen. Stort lycka till imorgon! Hör gärna av dig efteråt om hur det gick. Håller mina tummar för er! KRAMAR
minstorstalangtan.blogg.se

4 Longing:

skriven

Ja, vi får se till att uppdatera varandra via din blogg istället :) Jag blev så förbannad i somras när mitt separata IVF-Instagramkonto (som är länkad till min mail) skickar ut en notis till alla facebookvänner.. Det blev då en länk även till bloggen och jag fick snabbt i panik gå in och stänga ner allting. Kändes så personligt och privat och ville inte att folk i min omgivning skulle kunna gå in och läsa...

Nu kom jag precis hem från äggplocket. Kan inte förstå hur snabbt den här omgången har gått!! Plocket gick jättebra, knappt någon smärta men nu är jag lite illamående och om jag ska vara helt ärlig - SÅ NERVÖS OCH LIVRÄDD för vad som komma skall. Jag fick bara ut 6 ägg (9 ägg förra gången) och jag är nu rädd för hur många som kan bli befruktade.. Vi har beslutat oss för att göra en 3-dagars insättning då vi inte fick något ägg till frysen förra gången. På så sätt ökar vi chanserna något att ett av de andra äggen kan utvecklas till blastocyst och därmed frysas in. Från och med måndag är jag alltså ruvare igen (om allt går som det ska..). KRAM och ha en fin helg! Ser fram emot att höra från dig snart igen <3

Svar: Ah, jädra teknik! Förstår din snabba reaktion, jag hade nog gjort precis likadant. Lite privat vill man allt ha i denna karusell.Åh, vad skönt att höra att plocket gick så bra! Ja den där nervositeten alltså, usch & fy. Man kan inte påverka något över huvud taget, det är så frustrerande! Men som sagt, ett guldägg räcker för att det ska gå vägen ❤️ Har kliniken ringt er idag och meddelat hur många som blivit befruktade? Ha en fin helg & hoppas ni kan hitta på något mysigt tillsammans & fira delmålen, att det gått så smidigt & bra <3 Kramar
minstorstalangtan.blogg.se