Sista försöket..

9 kommentarer
Igår, fyra dagar senare än beräknat kom mensen. Hann för en stund tro att vi hade lyckats själva denna gång & var gravida, det där som bara händer andra. När dagarna går & ingen mens kommer, magen betedde sig lite konstigt.. men nej, sån tur kunde vi inte få ha.
Men vi har i alla fall fått klartecken att påbörja en ny behandling :) tack & lov blev vi inte nekade denna gång! Dock har jag lite ångest för att jag de kommande två-tre veckorna har sjukt mycket att göra på jobbet & möten inbokade från morgon till kväll i stort sett varje dag.. men det är inte mycke att göra än att dra några rövare till varför jag inte kan dyka upp. Jobbigt, men så klart går behandlingen före allt!
Ikväll är det dags för första sprutan Gonal-F 100 enheter och ultraljud inbokat på fredag.
Känns konstigt, men nu är vi igång, vårt sista (SISTA?!) försök på RMC i Malmö. 
Jag är rädd, hoppfull, peppad ❤️
 
1 Pånolligen :

skriven

Åh så skönt att ni äntligen för köra nu ❤️ Jag håller tummarna hårt! Tror det kommer gå vägen denna gång 😘😘👊🏻👊🏻

Svar: Tack snälla! Jag hoppas du har rätt ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Longing:

skriven

Yes! Äntligen är ni igång - nu håller vi tummarna att detta är sista försöker som kommer behövas! MASSA PEPP OCH STOR KRAM <3

Svar: Tack snälla ❤️ Ja äntligen är vi igång och hoppas innerligt detta är gången det går hela vägen.Har tänkt mycket på dig idag. Har ni testat? Håller alla mina tummar jag kan för att det var ett fint plus på stickan!!! ✊🏼💕 KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

3 Matelan:

skriven

Åh vad skönt! Jag håller tummarna! Vårt guldägg får leva eskimå ett litet tag till. Läkarna har upptäckt att mina äggledare kan vara boven till vår barnlöshet. Så med skräckblandad glädje ska jag operera bort mina äggledare och då BÖR det fungera med IVF. Äggledarna är vätskefyllda så egen befruktning kan inte ske och vätskan läcker troligtvis ut i livmodern och därför får vi missfall vid IVF. Massa kramar!

Svar: Tack snälla! 💕 Vad skönt att dom förhoppningsvis upptäckt en orsak till allt, men förstår att det är nervöst med operation. Kommer dom ta bort båda äggledarna? När är det dags för operation? Kramar
minstorstalangtan.blogg.se

4 Emmy:

skriven

Heja heja nu ska det lyckas! Följer med och hejar :)
En fråga till Matelan, hur märkte läkarna det? Vid HSSG eller nåt annat? Väldigt nyfiken då jag själv gjort massa IVF och allt ser så fint ut men det blir bara missfall eller kemiska graviditeter...

Svar: Tack så mycket! 😊💕
minstorstalangtan.blogg.se

5 I väntan :

skriven

Heja heja, håller tummarna! Tror det går vägen denna gång 👏🏻👍🏻💜

Svar: Tack! 💕 Jag hoppas, hoppas hoppas! 💕
minstorstalangtan.blogg.se

6 Matelan:

skriven

Emmy, det märktes först av en slump och de trodde det var en cysta som uppstått vid äggstimuleringen. Fick remiss till att kolla cystan på kvinnokliniken men åkte till kvinnokliniken tidigare för att få det senaste missfallet bekräftat och väl där så sa han att det är ingen cysta det ser ut som en vätskefylld äggledare på höger sida och jag fick en remiss till ultraljudsexperter som skulle kolla på cystan/äggledaren. Hos experten fanns det ingen vätskeansamling längre och allt såg fint ut så jag blev hemskickad igen. Sedan fick jag kallelsen till kvinnokliniken för cystan (hade glömt bort att avboka den kontrollen) och när jag ändå var där så sa han vi tar en titt iaf och då helt plötsligt visade det sig att BÅDA mina äggledare var vätskefyllda så han bokade in en titthålsoperation på mig direkt. Äggledarna töms och fylls, töms och fylls så det ska inte vara jättelätt att upptäcka. Och när de är fyllda kan inte befruktning ske i äggledaren och när de töms så kan vätskan gå ut i livmodern och då skapar den ogynnsam miljö för embryot som är insatt och då blir det missfall. Så de ska antingen operera bort dem helt eller öppna upp dem så ingen vätska kan samlas.

7 Longing:

skriven

Hej vännen! Hur går det för er? Tänkt på er och ser fram emot att hör från dig! Vi hade officiell testdag i tisdags och... DET VAR ETT PLUS <3 Kan fortfarande inte förstå det - går runt som i en dimma. Överlycklig, chockad, livrädd och nojjig på samma gång. Kan det verkligen vara sant?! Denna vecka har varit den mest känslosamma veckan någonsin och just nu vill jag bara att tiden ska springa förbi så att vi får göra det första ultraljudet och se hur allt står till. STORT lycka till nu! Tror på er!!! Kramar i massor

Svar: Men waaaaah!!!! Såå fantastiskt! GRATTIS GRATTIS GRATTIS ❤️ Vad glad jag blir, jag kände det på mig ;) Förstår att det är blandade känslor och precis som du säger vill man bara komma till ett första ultraljud redan nu för att se att allt är bra. Tänk, vid första ultraljudet får ni även veta om det är en eller två små du har i magen 💕 Så spännande! Är det ultraljud i vecka 7-8? Jag var på ultraljud idag, hade svarat bra även denna gång på den låga dosen så det är ju bra. Ska tillbaka på nytt ultraljud på måndag så får vi se hur det ser ut då!
KRAM och än en gång ett stort grattis till er ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

8 Matelan:

skriven

Ja det var först endast den ena jag skulle plocka bort, men nu har det kommit fram att båda äggledarna fyller sig. Så jag måste sterilisera mig för att kunna få barn. Konstigt men sant. Jag väntar på op. det kommer förhoppningsvis ske inom 2 mån. Kram

Svar: Stort lycka till när det blir dags för operation! <3 Kram
minstorstalangtan.blogg.se

9 Longing:

skriven

Tack goa du!!! :) Känns helt overkligt, skrämmande, fantastiskt och omtumlande! Ultraljud om två veckor (v7 eller v8 beroende på hur man räknar). Innan dess känns det som om jag går runt och håller andan. Oavsett så vet vi ju iaf att vi KAN bli gravida <3 Bara det är en sten som fallit från mitt bröst. Så lycklig att höra att det går bra för dig och att du svarar så på behandlingen - underbart! STÖRSTA peppkramen och trevlig helg <3

Svar: Skönt att ultraljudet närmar sig även om det är en pers innan man kommer dit & ser att allt är bra. Men vi får hoppas dessa två veckor går fort 💕 Tror ni att det är en eller två som har fäst? 😍 Hur känns det att det kan vara tvillingar? KRAM
minstorstalangtan.blogg.se