Sprutdag 8 & UL

6 kommentarer
Var på mitt andra ultraljud i eftermiddags! RMC hade stora problem med datorerna & jag fick därmed sitta & vänta i drygt 45 min extra innan det blev min tur.
Hade en ny läkare idag, Pia. Gillade henne, hon förklarade verkligen allt, vilket känns tryggt. Först tittade hon på slemhinnan, som var 7 mm. För att få göra återföring måste den vara minst 7 mm. Kände mig lite orolig efteråt att den inte var tjockare. Är det lite lite med 7 mm slemhinna på sprutdag 7? Brukar den växa till sig mot slutet?
För övrigt var där 8 äggblåsor mellan 12-16 mm & en hel del mindre. Ska fortsätta med Gonal-F 100 enheter samt Orgalutran. Jag kände nästan att jag hade velat öka dosen Gonal-F lite, men säger inget, läkarna vet väl bäst. Nytt ultraljud på onsdag, igen, för att se hur det ser ut då & planering för äggplock. Trodde detta skulle vara mitt sista ultraljud men inte. Med tanke på datorstrulet kunde dom inte komma åt min journal & se vad Krystoff skrev om ultraljudet i fredags.
Fråga även sköterskan om Orgalutran-sprutan, att jag inte drog tillbaka kolven för att se om den träffat ett blodkärl, och det var precis som ni skrev till mig, det var ingen fara :) Hon sa till mig att glömma det momentet helt, det behövs inte.
 
Kram
 
1 Resanviinteplanerat :

skriven

Tror nog vi suttit där tillsammans idag, vi hade tid kl 14 men kom in 45 minuter senare! Var du där själv eller med sambo? Jag satt och funderade på vem som kunde vara du 😉! Ska vara där 13:30 på onsdag! Du då?
Vi hoppas det fortsätter se fint ut för dig med och att det blir plock snart ❤

Svar: Jag var där själv idag. Du hade med din sambo va? :) Jag tror vi satt snett mitt emot varandra, kan det stämma med din gissning? 😊 Jag ska dit kl 14:00 på onsdag så eventuellt ses vi kanske igen.. i så fall får vi allt heja på varandra nu när vi tror oss veta vilka vi är 👋🏼😊 Vad tror dom om äggplock för er del, denna eller nästa vecka? ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Pånolligen:

skriven

Haha så kul att ni suttit där ihop :) önskar att jag med var där samtidigt som ni 😘😘 skönt att det såg bra ut idag med och slemhinnan borde väl växa till sig tänker jag, om inte annat så är den ju 7 mm så den är ju tillräckligt tjock :) hoppas du får svar på onsdag om vilken dag det blir äggplock ☺️😘

Svar: Haha ja, det var lite kul att vi satt där ihop utan att riktigt veta vem som var vem :) Ja jag hoppas att den växer till sig, både den och äggblåsorna 😊💕
minstorstalangtan.blogg.se

3 I väntan :

skriven

Min slemhinna var 7 mm på dag 13 i mitt stimulerade FET. Men den växte till sig och vid insättningen sa de att den var tjock och fin :) Så oroa dig inte! Haha, vad kul att ni var där samtidigt. Ni får typ bestämma vad ni ska ha på er nästa gång så att ni vet vem ni ska hälsa på:) Kram!❤️

Svar: Vad skönt att höra, jag hoppas att min också växer till sig ytterligare! Haha ja, det var kul, men nu tror vi att vi har koll på vem som är vem där i väntrummet 😄❤️
minstorstalangtan.blogg.se

4 Longinforababyblog:

skriven

Hej! Vad skönt att kunna läsa om andra par som befinner sig i liknande sist. Idag är min 10e sprutdag med Menopur. Var på ultraljud igår och fick tyvärr se att slemhinnan var väldigt tunn och det fanns bara små ägg :( Nytt ultraljud inbokat på fredag och en förhoppning om äggplock i början på nästa vecka. Worst case scenario: Inga ägg mognar over huvud taget =/ Stort lycka till imorgon på ultraljudet!

Svar: Hej! Ja det är så skönt att veta att man inte är ensam & få stöd från andra i samma situation. Man behöver det i denna påfrestande barnlösa värld. Jag håller verkligen tummarna för dig att slemhinnan och äggen växer till sig. Tar du en låg dos Menopur? Tänker om dom inte kan höja dosen i hopp om fler & större ägg? Tack snälla! Stort lycka till för er del också 💕
minstorstalangtan.blogg.se

5 Resanviinteplanerat :

skriven

Jajamensan! Det var vi som satt snett emot dig, lär väll stöta på varandra imorgon med 🙌🏽! De gör insättningar på helgen, i vårt förra försök gjordes en insättning på en söndag! Men plock är jag osäker på om de gör då de kräver så pass mycket mer personal å så än en insättning! Men du får fråga dem ❤ lycka till imorgon!! Nu kör vi ❤

Svar: Då har vi koll på varandra nu! 😄 Tack snälla för infon! Stort lycka till för er del också idag 💕 Vi ses kanske 😉😘
minstorstalangtan.blogg.se

6 Longinforababyblog:

skriven

Tack <3 Jag startade på en dos av 112,5 och fick I fredags förra veckan höja till 150. Läkaren vill inte höja ytterligare för att inte riskera överstimulering. Hon tycker att vi ska ha is I magen och hoppas på att det hander något nu I veckan inför fredagens ultraljud. Jag har précis gått igenom en ägglossningsstimulering på Sahlgrenska och även där var jag väldigt svårstimulerad, först efter 20 dagar med Menopur slog det till och kroppen svarade på behandlingen. Nu är det ju inte riktigt samma process när vi kör ett fullfärdat IVF men försöker intala mig att det kan hända något nu I dagarna. Stort lycka till idag!! Kram

Svar: Vad skönt att dom höjde dosen lite grann, för då ska du se att det säkert har växt till sig några fina äggblåsor till ultraljudet på fredag! 💕 Tack snälla, man är alltid nervös! Stort lycka till för er del på fredag, håller tummarna för er! Kram
minstorstalangtan.blogg.se