Sprutdag 7

4 kommentarer
Då var vi inne på sprutdag 7! För en stund sedan tog jag Gonal-F 100 enheter samt Orgalutran. Det står att man ska dra ut kolven lite när man har satt Orgalutran-sprutan för att se så det inte kommer något blod så man råkat träffa något blodkärl. Kan inte minnas att jag gjorde det sist och har därför inte gjort det denna gång heller. Är det dumt?! Vad händer om man sprutar i ett blodkärl, någon som vet? När jag tog ut sprutan idag kom det en lite större bloddroppe, så tänkte om jag hade råkat träffa ett kärl...? Varför gör jag inte bara som det står på anvisningen för att slippa vara nojig efteråt?
 
Imorgon är det dags för ultraljud igen! Nervöst & se vad som hänt sedan i fredags.
 
Kram
 
1 Resanviinteplanerat :

skriven

Att lyckas träffa ett kärl är inte så troligt när man sticker i "fettet". Jag har faktiskt aldrig aspirerat/dragit upp för att se efter blod & även om det kommer en bloddroppe efter kan det antingen vara för man gjort hål i huden eller att man möjligtvis träffat ett litet litet kärl! Men det är ingen fara vännen, du behöver inte oroa dig ❤
Jag ska till rmc kl 14 imorgon, hur dags är du där? 😊 Stort lycka till och stor kram

Svar: Tack snälla, nu känner jag mig lugnare! <3 Åh, jag ska dit kl 14:15! Så vi ses kanske i väntrummet utan att veta om det :) Lycka till idag! KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

2 Resanviinteplanerat :

skriven

Att lyckas träffa ett kärl är inte så troligt när man sticker i "fettet". Jag har faktiskt aldrig aspirerat/dragit upp för att se efter blod & även om det kommer en bloddroppe efter kan det antingen vara för man gjort hål i huden eller att man möjligtvis träffat ett litet litet kärl! Men det är ingen fara vännen, du behöver inte oroa dig ❤
Jag ska till rmc kl 14 imorgon, hur dags är du där? 😊 Stort lycka till och stor kram

3 Pånolligen:

skriven

Har inte heller kollat det när jag tagit oralgutran. Kommer blod typ varannan gång jag sprutar och det gör inget, det är inget blodkärl för det. Hoppas ultraljudet går fint idag 💗

Svar: Tack, nu känner jag mig lugnare! :) Kram
minstorstalangtan.blogg.se

4 I väntan:

skriven

De sa till mig att jag inte ska vara orolig att råka sticka i ett blodkärl, det är ingen stor risk och gör inget. Skulle inte hålla på och dra ut och kolla efter blod. Inte heller trycka ut luftbubblan. Så oroa dig inte:) Kram❤️

Svar: Åh, vad skönt att höra! Tack för infon <3 Kram
minstorstalangtan.blogg.se