Ruvardag 5

5 kommentarer
Då var vi inne på ruvardag 5 och dagarna går verkligen i snigelfart!
Jag är så otålig för tillfället, vill bara veta resultatet NU. Jag försöker ställa in mig på att det inte lyckats denna gången, för man kan ju inte ha sån tur att det tar sig på första försöket två gånger i rad. Tror jag intalar mig detta för att besvikelsen inte ska bli för stor om vi misslyckas.
Har inga känningar över huvud taget, vilket känns sådär, samtidigt som det är det som får mig att hoppas lite. Jag kände ju verkligen ingenting förra gången vi plussade heller. 
Sist plussade vi på ruvardag 9 med en blastocyst, vilket innebär på fredag denna gång. Fredag! Ska jag vänta ytterligare 4 dagar till?? Det är ju en hel evighet! 
 
Sedan vi gjorde återföringen har tanken slagit mig att - tänk om dom inte satte in ett embryo? Tänk om hon i labbet bara "fejkade" att där var ett embryo i den lilla katetern? Är där någon som dubbelkollar henne? Varför tänker jag så? Vet inte om det är för att vi inte fick följa något på skärmarna när dom gjorde insättningen, ingen "bekräftelse" på att det faktiskt kom in ett litet embryo i mig. 
Tusen tankar som snurrar i huvudet, jag vill bara veta om jag kan skrika av glädje eller gräva ner mig ett tag!
 
1 Pånolligen:

skriven

Hej kompis! Dina ruvardagar bara flyger fran medan jag står still. Typ :) låter ju positivt att det är som sist och jag vet flera som lyckats två ggr på raken. Det ska gå! Det sär tyckte jag med va jobbigt på Rmc.. första gången vi gjorde en återknföring va det emir och han visade med ultraljudet. Alla andra gånger visade de inget o de fick mig inte att känna samma hopp på nåt sätt. Undrar varför de gör så. Men de kontrollerar att embryot lämnat röret så du behöver inte oroa dig. Hoppas hoppas dwt tar sig! 😘❤️

Svar: Skönt att höra att det finns de som lyckats två ggr på raken, det ger mig lite hopp! Ja, visst blir man lite tveksam när man inte får se något. Iofs tvekade jag aldrig förra gången även om jag aldrig fick se något då heller, det var bara en sån känsla jag fick denna gång. Ja, dom kontrollerar att embryot lämnat röret men jag tänker att hon på labbet kanske fejkat hela grejen, både att där var ett embryo i den och att det lämnat röret, haha. Ska försöka jobba bort den tanken! 😊 Tack, jag hoppas så & håller alla tummar och tår jag kan för er imorgon på testdagen ✊🏼🙏🏼❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Pånolligen:

skriven

Okej du tänker så, men det tror jag inte de skulle fejka :) jobba bort den tanken ja :) har Bim idag men testdag på lördag. Inte testat ännu, vill inte 😥 Ska du testa innan testdag? 😘😘

3 Pånolligen:

skriven

Okej du tänker så, men det tror jag inte de skulle fejka :) jobba bort den tanken ja :) har Bim idag men testdag på lördag. Inte testat ännu, vill inte 😥 Ska du testa innan testdag? 😘😘

Svar: Får hoppas du snart känner dig redo för ett test, jag är så nyfiken & hoppfull för er! ❤️ Ja vi kommer att testa ett par dagar tidigare än testdag som det känns just nu. Orkar inte med all väntan. 😘
minstorstalangtan.blogg.se

4 A:

skriven

Ja man hittar på en massa konstigt i sitt eget huvud ;) De kollar ju katetern, men klar man i teorin KUNDE fejka hela grejen :D Det att du ser eller inte ser på skärmen betyder ju ingenting, embryot är så litet att du inte kan se det på någon skärm i vilket fall som helst, även om det verkar som många tror sig ha sett sitt embryot. Kanske en del läkare inte heller vill korrigera utan låter gärna folk tro att de sett embryot om det lugnar dem ;) Det man kan se är ljusa luftbubblor som små prickar/en liten prick som åker genom röret och stannar i livmodern, men embryot kan man inte se utan mikroskop. Därför kollar de ju röret efteråt med mikroskop. Om man börjar med dedär tankarna så kanske man aldrig hade några embryon och kanske de aldrig tog ut några ägg och kanske inte fanns några spermier och...... :D Bäst att lita på att allt gått bra, vilket det säkert gjort ;) Snart får du veta resultatet, lycka till!

Svar: Helt sant som du skriver! 😊 Jag får släppa det där kontrollbehovet & lita på dom fullt ut. Åh tack, nu är det inte så långt kvar tills vi vet resultatet, även om dagarna dit säkert kommer kännas som en hel eeeevighet! 💕
minstorstalangtan.blogg.se

5 Sofia:

skriven

Jag brast totalt när min första ET misslyckades. Blev sjukskriven tom. Tappade allt hopp och var likgiltig inför FET som faktiskt blev en bebis!

Du har såååå otroligt goda chanser att få ett barn.

Tänker på dig och hoppas från hjärtat att det går denna gången (för psykets skull)

Kram!

Svar: Åh, vad glad jag blir av att höra din historia! Grattis ❤️ Tack snälla för dina värmande ord! KRAM
minstorstalangtan.blogg.se