Barnmorskan. 27 (26+5)

3 kommentarer
Idag var det dags för ett besök hos barnmorskan. Kollade blodtryck, mätte magen & lyssnade på bebis hjärta. 
Livmodern är nu ca 22,5 cm. Jag ligger strax under medelkurvan men fortfarande inom de "normala" gränserna. 
Vi pratade även mycket om allt som hänt & läget just nu. Kändes skönt att prata av sig lite! 
Frågade även om min vikt. Jag har bara gått upp ca 2,5 kg vilket känns alldeles för lite, men jag skulle inte oroa mig sa hon. Bebis tar vad den behöver och 2 kg är ungefär vad graviditeten väger nu med bebis, fostervatten, moderkaka osv.
Jag har haft lite sammandragningar nu under eftermiddagen. Inga rejäla men en hel del. Har försökt vila & känns som det lugnat sig nu. Sist jag hade mer sammandragningar var efter läkarbesöket i torsdags, känns inte som kroppen klarar av så mycket aktivitet utan den protesterar. Och jag lyssnar på den, men oron stiger direkt. 
Vill att bebis ska stanna många veckor till ❤️

Här är en bild från gårdagen. En liten nätt mage :) 

Kram (null)

 
1 frantvatilltre.blogg.se:

skriven

Åh sicken fin mage du har!!!!!
Helt perfekt liten mage 😍

Svar: Tack fina! ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Longing:

skriven

Fint att höra att du mår bra och gör så regelbundna koller nu <3 Fina lilla magen! Ser allt annat bra ut också? Blodtryck, socker, järn? Min mage har inte växt så mkt heller och jag kämpar för att hålla irritationen inne varenda gång folk påpekar att "herreguuud det syns ju ingenting". Bebis tar det bebis behöver :) Kram

Svar: Tack! ❤️ Ja allt annat ser bra ut, så det känns skönt. Innan ville jag bara ha en stor mage, men nu är jag faktiskt väldigt nöjd med att den är så liten & har förstått att många andra önskar ha det såhär. Mindre klumpigt! :) Men visst är det märkligt att folk ska kommentera magens storlek, alla är vi olika, men förstår din irritation. Är allt bra med dig & tösen i magen? ❤️ Kram
minstorstalangtan.blogg.se

3 Longing:

skriven

:) Håller med - ju längre man kan hålla sig smidig och nätt desto skönare. Trots att jag längtar efter att kunna stoltsera med en riktig gravidmage så får man vara glad för det lilla ;) Jag mår bra och lilltjejen verkar frodas. Jag har haft en del molvärk i magen sista veckan och fått lämna urinprov för odling för att utesluta urinvägsinfektion. BM trodde det bara var växtvärk men värt att dubbelkolla. Har lite ont i ryggen stundtals men annars är det prima och jag börjar förstå att det är på RIKTIGT och kan inte bärga mig till våren är här och det blir nedräkning på riktigt. Har ni börjat boa ännu? Köpa lite praktikaliteter (utöver vagn)? KRAM

Svar: Helt klart bättre att lämna urinodling & dubbelkolla, det gjorde ni helt rätt i så man kan släppa det & inte oroa sig.
Nej vi har faktiskt inte köpt mycket eller boat :) känns som vi har gott om tid, men förhoppningsvis kommer tiden gå fort. Jag kikar på inredning & annat till bebis i stort sett varje dag på internet, sen har vi sett lite i en butik här hemma, så vi har koll på en del vi vill ha men inte köpt :) Har ni börjat köpa än?
Och hur går tankarna kring namn, har ni börjat diskutera & är ni överens? :) KRAM
minstorstalangtan.blogg.se