Vecka 15 (14+0) / kön

3 kommentarer
Idag går vi in i vecka 15 och har klarat av 35% av graviditeten! Wohoo ❤️
Barnet är nu ca 8 cm från huvud till rumpa. 
Nu är det typ 4,5 vecka kvar till rutinultraljudet. Längtar!
Och om två veckor ska jag till barnmorskan för nya provtagningar för att se så bakterierna håller sig borta från mig denna gång. Skönt med lite tätare besök & att det händer något, det får tiden att gå lite fortare. 
Tycker det är svårt att njuta av graviditeten. Efter t.ex ultraljud så känner jag att, nu ska jag njuta, allt såg ju bra ut. Detta varar endast i ett par dagar, sedan tror jag det värsta & är supernojjig. Jobbigt!
 
De här eviga spekulationerna om vilket kön det är :) Från och med den här veckan skulle man kunna se könet på barnet vid en ultraljudsundersökning. Spännande!
Hade en teori jag läst om långtids- / korttidsodling och kön.
Nu har jag läst ytterligare en ny, haha. Ingen aning om det ligger något i det men väljer att ställa frågan till er läsare för att se hur det varit för er. Har ni gjort standard IVF eller ICSI och vilket kön har ni fått av respektive metod? 😊😍
 
Kram till er alla
 
 
 
1 Therese:

skriven

Jag har gjort standard IVF, denna gången FET med blastocyst som blev en liten kille som blir en månad on några dagar ❤️

Svar: Åh, stort grattis! Så underbart! ❤️ Vi ska inte ta reda på kön även om jag är väldigt nyfiken av mig 😊 Tog ni reda på könet innan? Kram
minstorstalangtan.blogg.se

2 Therese :

skriven

Ska ni kolla vad det är för kön?:)

3 Anonym:

skriven

Jag har läst om skillnad på ICSI också. Har själv gjort Ivf och undrar över 5-dagarsodling och vilket kön det blev ;)

Svar: Vi fick en pojke med 5-dagarsodling 💙
minstorstalangtan.blogg.se