FET. Uppgiven

7 kommentarer
Förlåt för min frånvaro! Jag börjar där jag slutade sist..
På cykeldag 17, ett par dagar sent, kom äntligen den glada gubben på ägglossningstestet! Ringde RMC och fick tid för återföring 1 vecka senare. I fredags förra veckan fick vi insatt en fin blastocyst som klarat upptiningen och som dom trodde på. Det kändes bra, jag trodde på detta denna gång! Förra gången kände jag direkt att det inte skulle gå vägen men den här gången har det känts väldigt bra!
Idag är jag på ruvardag 9 och vi bestämde oss för att ta ett test, egentligen har jag inte testdag förrän på onsdag men när vi plussade med Harry på vårt första ivf så var det också på ruvardag 9.
Både jag och sambon hade en bra känsla, vi trodde på detta, det skulle gå vägen den här gången! Men ett fett jävla minus ännu en gång!!! Jag blir tokig! Varför skulle det gå så enkelt på första försöket och nu har vi gjort ytterligare ett ET och ett FET som inte gått vägen, varför?? Idag är jag så uppgiven & ledsen! När är det vår tur att bli gravida & få gå en fullgången graviditet & få åka hem från sjukhuset med vår bebis istället för ensamma?
Antar att RMC snart har semesterstängt också, så vi kanske kan påbörja nästa försök om 2 månader om vi har tur?! Och jag hoppas verkligen att dom inte kan neka oss fler gånger utan att vi får starta direkt när mensen kommer efter sommaruppehållet!
Jävla skit, jävla liv! Ofrivillig barnlöshet, vilket skämt det är! 
 
1 Pånolligen:

skriven

Beklagar verkligen 😥 Har undrat så hur det har gått för er men det här var ju såklart inte vad man hoppats på. Vet hur det känns. Det var exakt likadant för oss, gick så enkelt första gången men sen gick det inte på nästa ET o inte heller nästa fet. Sen gick det iaf vid nästa ET men det sket sig ju det med. Kan du inte ringa Rmc och fråga om ni kan göra långa protokollet istället i börja nu på mensen som kommer? Man börjar ju med nässpray Cykeldag 21 o de kan man hålla på med tills kliniken öppnar igen. Då blir ni inte nekade. Vilken jävla skit det här är 😔 Så orättvist! 😥 Många kramar till dig!! ❤️

Svar: Nej, man tänkte att eftersom det gick så enkelt första gången så ska vi väl klara det ganska snabbt nu också, men så verkar det inte. Man blir så besviken! Hade telefontid med läkaren idag och fick ställa en massa frågor som man går & grubblar på, det kändes bra. Domv ill köra kort protokoll igen, men får nästa mens om ca 4 veckor & då är där öppet igen efter semestern. Men dom kan inte garantera en plats eftersom dom får neka 3 gånger per behandling!! AAAAAHH! Blir tokig om dom ska neka oss igen! Håller tummarna för er också när det blir dags <3 KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

2 I väntan :

skriven

Men neej, så tråkigt att läsa!! 😭 Hoppas att ni kan få en fin sommar ändå och att ni blir gravida direkt i början av hösten❤️ Det är verkligen pissigt, men ni kommer lyckas, bara vet det! Stor stor kram

3 I väntan :

skriven

Men neej, så tråkigt att läsa!! 😭 Hoppas att ni kan få en fin sommar ändå och att ni blir gravida direkt i början av hösten❤️ Det är verkligen pissigt, men ni kommer lyckas, bara vet det! Stor stor kram

Svar: Ja, så jädra trist! Tack för din pepp, det värmer verkligen <3 Jag hoppas såå att du har rätt! KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

4 Matelan:

skriven

Beklagar verkligen. Vi fick plus och missfall.. igen. Stor kram till er <3

Svar: Nej, beklagar för er del också :( Så jädra orättvist! Hur många försök har ni gjort? KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

5 Longingforababyblog:

skriven

Men nej :( Vad ledsen jag blir. Fasiken vad detta är orättvist! Hoppas ni får starta upp direkt efter semesterstängningen och att ni kan "stänga av" under några veckor och bara fokusera på varandra. Lättare sagt än gjort såklart.. :( Jag har försökt gå in i mantrat att denna sommar är som en stor "retreat" - fokus på att leva, skratta, gråta när det behövs, unna sig god mat & dryck, vara spontan, samla nya minnen och ett jäklaranamma inför vad som komma skall. KRAMAR till dig!

Svar: Ja, det är så frustrerande! Man bygger upp en förhoppning som strax därefter slås uti, gång på gång. Vi får försöka njuta av sommaren & ledigheten så gott det går. Har planer på att bila ner i Europa, så jag hoppas det blir så :) KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

6 Resanviinteplanerat :

skriven

Usch så trist! Det är så överjävla orättvist att man inte får ett plus, det gör så ont! Man blir så arg, så ledsen & förtvivlad!! Men tillåt känslorna att ta plats ❤️! Vi kör igång privat om 2-3 månader, då får det fan vara nog! Då ska vi följas åt med varsitt plus ❤️! Stor kram

Svar: Ja, det gör fruktansvärt ont! Gång på gång! Jag hoppas verkligen att vi båda får våra fina plus efter sommaren & följs åt i 40 veckor <3 Deal! Kramar
minstorstalangtan.blogg.se

7 Resanviinteplanerat :

skriven

Usch så trist! Det är så överjävla orättvist att man inte får ett plus, det gör så ont! Man blir så arg, så ledsen & förtvivlad!! Men tillåt känslorna att ta plats ❤️! Vi kör igång privat om 2-3 månader, då får det fan vara nog! Då ska vi följas åt med varsitt plus ❤️! Stor kram