Mens & bakslag!

4 kommentarer
Tidigt i morse när klockan ringde kände jag direkt i kroppe att ja, mensen är här nu!! Den jag har gått & väntat på! Gick upp på toaletten och visst hade mensen kommit, det blödde rikligt & rött! Snabbt tog jag telefonen och ringde till RMC för att rapportera mensstart på deras telefonsvarare. Spänd & förväntansfull körde jag senare till jobbet. Lämnade inte min mobil en enda sekund på hela dagen eftersom RMC skulle ringa upp mig. Klockan gick och gick. Hade dom inte hört av sig till kl 15 hade jag bestämt mig för att ringa upp dom. Men strax innan kl 14 ringde sköterskan upp mig. Jag blev så nervös när telefonen ringde och exakt det jag fasat över hände!
- Tyvärr måste jag meddela dig att det är fullt och du kan inte påbörja någon behandling nu utan måste vänta till nästa mens och hoppas att du får plats då istället, sa sköterskan.
Jag blev både arg, ledsen & uppgiven. Varför, varför, varför ska vi ha den där jävla oturen igen? Trodde att 2017 skulle börja bra, men ack nej, så fel man kunde ha. Nu får vi vänta ytterligare 1 månad innan vi eventuellt kan dra igång en ny behandling. RMC får lov att neka behandling två gånger, så dom har faktiskt rätt att kunna neka oss en gång till, vill inte ens tänka tanken.
Blev så uppgiven efter detta samtal, ville bara gräva ner mig & vakna upp om 1 månad igen, men ju fler timmar som gått nu har jag fått tänka om och sambon har fått peppa mig även om han också blev väldigt besviken. Vi får tänka att min kropp nu får ytterligare en månad på sig att läka efter förlossningen och är 110% redo om en månad, för då är det bannemig vår tur på nytt! 💙
 
1 Pånolligen:

skriven

Usch vad jobbigt och ledsamt! Vet hur förstörd man blir, tyckte det kändes som det förstörde allt eftersom man inte visste när man skulle få börja och inte vågade peppa innan utifall man skulle få den smällen. Förstår ju att alla inte kan få plats men ändå.. Ni har en bra inställning ändå och jag tror också att det kan va bra att läka lite till så att livmodern hinner dra ihop sig ordentligt. Vi har aldrig fort vänta tre månader så förhoppningsvis slipper ni det med så ni kan starta om en månad 😘😘❤️

Svar: Ja, det är väldigt jobbigt att man inte är garanterad en plats & kan börja peppa varandra några veckor innan, istället för typ dagen innan man ska börja med sprutorna. Men det känns skönt & höra att ni aldrig fått vänta tre månader, hoppas verkligen att vi också slipper det. Kramar ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Sanna:

skriven

Nej men fy fanken vad tråkigt att behöva vänta en månad till! Tänk att det är så många att ni inte får plats? Kan de inte hänvisa till en annan? Styrkekramar till dig och förhoppningsvis går tiden fort så är vi snart inne I februari och ni får köra igång då! KRAMAR!

Svar: Ja, man börjar förstå att det verkligen är ett stort problem det här med barnlöshet när man inte ens får plats. Hade varit bra om de kunnat hänvisa till annan klinik men tyvärr gör dom inte det, utan man får snällt vänta en månad till. Kramar
minstorstalangtan.blogg.se

3 I väntan:

skriven

Åh nej, vad trist alltså! :( Men som du säger, nu får du extra tid att läka. Stor kram❤️

Svar: Tack! Ja man får försöka tänka så, man är ju snart van vid alla bakslag & att försöka vända negativa saker till något positivt ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

4 Resanviinteplanerat :

skriven

Jag HATAR att de kan ha fullt! Har råkat ut för det jag med, det är fasiken det värsta bakslaget :(! Man laddar å laddar med allt man har och PANG åker man ner i ett stort svart hål! :( Jag hoppas ni får köra igång nästa omgång! Stora stora kramar ❤

Svar: Ja, det är så surt när man gått & laddat för att få dra igång! Nu laddar jag ännu mer till nästa gång och hoppas verkligen att dom inte nekar två månader i rad. Kramar
minstorstalangtan.blogg.se