Jävla skit!

10 kommentarer
Ett fett jävla minus på graviditetstestet!!!
Tog det första testet i torsdags kväll, men sambon försökte peppa mig att det faktiskt var lite tidigt att ta det samt att vi tog det på kvällsurinet. Googlade i massor och det gav mig ändå lite lite hopp. Men i morse var det dags igen, morgonurin & allt, men ett ruttet minus igen! Jävla skit det här alltså!
Har egentligen inte testdag förrän på måndag men det finns ju inte på kartan att det skulle visa annorlunda då.
Hade allt gått som det skulle hade vi varit föräldrar till ett levande barn nu, han hade varit dryga 1 månad gammal. Tänk så mysigt vi hade haft det, tänk vilket liv. Istället sitter vi här, ensammare än någonsin! Samtidigt tar jag hellre ett minus på gravtestet än att vara med om den resan vi varit en gång till. 
Nu får vi väl sikta in oss på ett FET istället med den lilla blastocyst som ligger i frysen, och hoppas på att det är den som är DEN DÄR!! 
 
Hur snabbt brukar mensen komma efter att man slutat med Lutinus? Tog min sista dos igår kväll.
 
 
1 E:

skriven

Åh! Så ledsen för din skull!! Vet precis den där skitkänslan... Jag har också testdag på måndag och testade igår, helblankt. Testade även med ägglossningsstickor eftersom det ger ännu bättre svar (för mig iaf)... Då jag var gravid innan missfallet var ägglossningstestet mörkrött flera dagar innan grav.testet visade nåt, nu det också helblankt, så jag vet ju att det inte är ens nära en graviditet... Annars kunde det ju bara hända att det inte syns förrän måndag på grav.test. Känns så jävla jobbigt. Vårt åttonde försök. Har du fått lov av läkaren att sluta Lutinus? OM det skulle vara så att det bara inte riktigt syns i testet än hos dig, men skulle göra det på måndag, så skulle jag kanske inte våga sluta medicineringen än...? Det finns du de som inte får plus förrän på testdagen. Men förstår så klart känslan att man bara vill vidare till nästa försök.. Läkaren säger att mensen kommer inom en vecka efter sista medicinen, för mig oftast inom ett par dagar. Men vi är i då är vi i ganska samma båt! Jävla skitbåt! För oss blir det IVF4 om inte kliniken har sommarstängt då. ;( kram till dig!

Svar: Tack ❤️ Jag hittade ett ägglossningstest här hemma & tog bara för att se, och det visade ett rött streck, men dock svagare än testlinjen. På RMC i Malmö där vi går slutar man med Lutinus ett par dagar innan testdag.
Ja, vilken jävla skitbåt vi sitter i.. hoppas att vi snart hamnar i en betydligt trevligare & finare båt ❤️ Kram
minstorstalangtan.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Nej!!!! 😢
Fy va friskt!!! Beklagar verkligen!
Hoppas hoppas att det är guldkornet som ligger i frysen och väntar!!!
Kramar Cissie

Svar: Ja, så jävla trist det här! Tack ❤️ Det får vi verkligen hålla tummarna för. Kramar
minstorstalangtan.blogg.se

3 Pånolligen:

skriven

Fy fan vilken skit alltså! Blir så less! Tänkte ändå att någon av oss borde plussa liksom men inte.. så ledsen ❤️ jag brukar sluta med progrsteronet direkt när jag får minus om jag testar på bimdagen, dvs ruvardag 12 med tvådagars. Hade det varit en graviditet hade det ju varit plus då tänker jag.. tog sista crinonen i tisdags morse o mensen kom igår. Brukar bara ta två dagar men det tog en extra dag denna gång. Så ledsen för er skull och nu hoppas vi på blastocysten istället. Vet hur du känner nu och jag blir alltid mest ledsen för bäbisen som inte fick va här nu när jag testar minus. Lite som om jag får bearbeta det igen på nåt sätt. Det är skitjobbigt men jag vet att ni tar er igenom det här också ❤️ Kram!

Svar: Nej, den där turen hade inte någon av oss 😥 Jag håller med, det river verkligen upp allt extra mycket igen & en otrolig sorg & skuldkänslor för bebisen vi skulle haft här nu, som vi inte har. Bara att kämpa vidare, igen ❤️ Kram
minstorstalangtan.blogg.se

4 I väntan:

skriven

Åh, nej, vad tråkigt:( Nu tror vi stenhårt på blastisen i frysen istället! Stor kram❤️

Svar: Tack, det hoppas vi verkligen på! ❤️ Kram
minstorstalangtan.blogg.se

5 I väntan:

skriven

Åh, nej, vad tråkigt:( Nu tror vi stenhårt på blastisen i frysen istället! Stor kram❤️

6 Sanna:

skriven

Helvetes skit då! =( Hoppas på lille blastisen!!!

Svar: Ja, vilken jävla skit det här alltså! 😥 Nu hoppas vi stenhårt på att vår lille blastocyst i frysen levererar ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

7 Resanviinteplanerat :

skriven

Nej nej nej nej, så jävla orättvist!
Jag hoppades så på en positiv uppdatering här under helgen :(!
Är så ledsen för er skull, de här resan är ett jävla helvete mellan varven...
men vi reser oss igen, kanske inte idag eller imorgon, men vi reser oss. För vi har tyvärr inget annat val än att fortsätta kämpa 😓❤!
Var rädda om er, fortsätt sörja och kramas massor ❤

Svar: Önskade så att jag hade kommit med en positiv uppdatering, men så bra skulle det tydligen inte få vara 😥 Tack för dina fina, peppande ord ❤️ Ett stort lycka till imorgon! Kramar ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

8 E:

skriven

Okej jag förstår, du har ju dessutom i princip haft ägglossning då detta var ett ET, jag har stimulerad FET så ingen egen progesteronproduktion, därför är Lutinus viktigt tills det är helt klart att jag inte kan vara gravid. Jävla jobbigt att fortsätta med de jobbiga kladdpillren då det finns en minimal chans att jag skulle vara gravid men testet visar det först på testdagen i morgon :/ Så jag vågar ju inte sluta. Även om jag har noll tro på mirakel här. Sånt skit vi får gå igenom! Jag är så rädd att förbli barnlös... Vet inte hur man ska orka... :(

9 E:

skriven

Okej jag förstår, du har ju dessutom i princip haft ägglossning då detta var ett ET, jag har stimulerad FET så ingen egen progesteronproduktion, därför är Lutinus viktigt tills det är helt klart att jag inte kan vara gravid. Jävla jobbigt att fortsätta med de jobbiga kladdpillren då det finns en minimal chans att jag skulle vara gravid men testet visar det först på testdagen i morgon :/ Så jag vågar ju inte sluta. Även om jag har noll tro på mirakel här. Sånt skit vi får gå igenom! Jag är så rädd att förbli barnlös... Vet inte hur man ska orka... :(

Svar: Ja, det är en så påfrestande situation med barnlöshet. Jag avundas verkligen alla de som bara myser till det ett par gånger och blir med barn, dom förstår inte vilken jävla tur dom har, vilken lyx det är att ha det så!! Tankarna om att förbli barnlös äter upp en, även om jag verkligen hoppas & tror på all hjälp som finns att få så försöker man ändå på något sätt att tänka tanken att det kan bli så.. men det är bara att försöka resa sig gång på gång på gång på gång.. Vilken klinik går ni på? Kram
minstorstalangtan.blogg.se

10 longingforababyblog :

skriven

Åh nej :( Jag har inte varit inne här på flera dagar och blir så ledsen när jag kommer in och möts av detta. Tänker SÅ på er och håller tummarna för guldkornet som ligger i frysen <3 Sänder massa styrkekramar. Vet du hur snabbt man kan göra ett FET?

Svar: Tack! Ja nu hoppas vi innerligt på blastocysten i frysen ❤️ Ska ringa kliniken imorgon & höra men jag tror att vi kan göra det runt ägglossningen efter nästa mens, alltså om drygt 1,5 mån.. suck! Kram
minstorstalangtan.blogg.se