Vecka 25 - babyskydd

2 kommentarer
Tidigare i veckan gick vi in i vecka 25 och 60% avklarat! Helt underbart! :)
Var hos barnmorskan i torsdags. Först kollade vi blodtrycket, det var jag & tonåringarna som hade så lågt sa hon, haha, men det är tydligen bra att det är så, Sedan mätte hon magen som låg på 22 cm. Tittade man på kurvan var det exakt mitt på :) Därefter lyssnade vi på pluttens hjärtljud som höll sig på sina låga runt 130 slag per minut 😍
Jag lämnade även urinprov, för snabbtest, inget som skulle skickas iväg den här gången. Det såg bra ut men det enda jag hängde upp mig på var att värdet för blod i urinet låg på +1 istället för normalt. Barnmorskan sa att det var vanligt och att testet är så otroligt känsligt. Om man tappar upp ett badkar med vatten & det kommer en droppe blod i allt vatten så skulle testet ge utslag Eftersom jag inte har märkt av något heller så kan det bero på sköra slemhinnor & något litet, litet som följt med urinen ut och var absolut inget jag skulle oroa mig för.. men såklart gör man det ändå.
 
Idag har vi varit & tittat på babyskydd! :) Finns hur mycket som helst att välja på, och såklart är säkerheten det allra viktigaste. Vi blev väldigt förtjusta i Maxi-Cosi Pebble Plus, vilken hon i butiken också rekommenderade skarpt. Dom är långt framme i teknik & säkerhet. Själva basenheten visar med både ljud och ljus när babyskyddet är rätt monterat. Väldigt smidigt!
 
Kom på att jag glömt berätta att vi för ett par veckor sedan beställde vi barnvagn...! Helt galet! Vilken känsla alltså :) Ska berätta mer i nästa inlägg.
 
Ha en fin helg!
 
KRAM
 
 
1 Novella:

skriven

Förstår att du blir orolig, ha lite extra koll nu <3
Åhhhh vad kul! Asså babyskyddet och barnvagnen tyckte jag var mest häftigt att titta på och köpa. Vi köpte också Maxi-cosi Peppels Plus som nu Tove har haft och sen lillebror kommer ha och den har varit TOPPEN! Så jädrans värt sina pengar och hur lätthanterlig som helst. Just spänna och spänna upp var/är superlätt plus att den är så lättmonterad. Så jag rekommenderar den även varmt, PLUS att den har fått bästa betyget i råd och rön hehe.
WHAT!! Har ni beställt barnvagn <3<3<3 åhhhh de måste du verkligen berätta mer om, vilken det blev och hur ni tänkte och så klart glöm inte bild på den så vi får se vilken härlig färg ni har valt osv. Kram

Svar: Underbart att höra att ni är så nöjda med Pebble Plus! :) Då känns som det är ett bra val vi kommer göra när vi köper det. Jaaa, helt galet att barnvagnen är beställd, vilken känsla alltså :) Kommer ett inlägg strax om det. KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

2 Longing:

skriven

ÅH vad kul med babyskydd och vagn!! :) Vi har också börjat kolla lite smått men inte bestämt oss för om vi ska hyra eller köpa babyskydd.. Så nyfiken på vilken vagn ni valt! :) Vi kommer köra på en Bugaboo Buffalo. KRAMAR

Svar: Ja det är så kul att titta på alla bebissaker man kommer behöva! :) Vi kommer köra på precis samma vagn som er 😃 Tror våra små kommer älska den 😍 KRAM
minstorstalangtan.blogg.se