Utplånad tapp v.32 (31+5)

4 kommentarer
Var på ny kontroll i förmiddags & nu är tappen i stort sett helt utplånad! Så efter VUL gjordes en vaginal undersökning för att se om hinnan syntes, men det gjorde den inte, tack & lov! 
Därefter fick läkaren överlägga med en annan läkare om jag skulle bli inlagd eller inte. Men eftersom jag mår bra och inte har så mycket sammandragningar så fick jag åka hem med strikt order om att ringa så fort jag upplever att sammandragningarna blir mer. 
Som det är nu är det ganska lugnt på dagarna, men på kvällen kan jag få lite. Det kan komma en del ganska tätt, sen kanske det är lugnt i 30 min, kommer några, och ibland lugnt i någon timme emellan. Försöker att andas lugnt, byta ställning jag ligger i & slappna av. Och en varm dusch är också skönt. 
Men nu måste jag vara uppmärksam på om jag tycker det blir mer, för då måste vi åka in direkt. Ska på ny kontroll redan på fredag för ett nytt utlåtande. 
Plutten envisas dessutom om att fortsätta ligga i säte! Jag tycker det börjar bli dags att lägga huvudet till rätta neråt! :) Hoppas busen lyder! 


 
1 frantvatilltre.blogg.se:

skriven

Läskigt men också spännande!
Läskigt att det ändå är så tidigt MEN tänk er lilla knodd är ändå rätt så stor nu.
Spännande då ni kanske håller en liten bebis i er famn snart. Åhhh😍
Men vila så mycket du bara kan, och börja mentalt förbereda dig på att er lilla älskling kommer snart.
Det kommer gå bra, h*n är liten men stark och ni kommer få den bästa vården ni kan tänka er.
Om du inte har några storlek 44 hemma så är det dags att beställa det ;)
Tänk positivt och glatt. Ni är snart 32 fulla veckor, vänner till mig som fick i den vecka var på sjukhuset i två veckor och fick sen åka hem. Min syster som fick i samma vecka låg bara inne i en vecka.
De här kommer gå bra ❤️❤️❤️

Svar: Ja, det är så blandade känslor det här ❤️ Kan nog inte greppa det helt! Ena stunden känns det som så lång tid kvar, nästa stund kanske vi har vår bebis hos oss väldigt snart.
Jag tänker att bebisen är ganska stor nu men sen ser man bilder på barn som är födda i denna veckan & dom ser så små & sköra ut. Vet du vad kompisens & systerns barn vägde när dom föddes? Idag uppskattades vår till 1600 gram.
De plagg vi köpt är storlek 50, så får nog införskaffa något i 44 också.
Åh, tack snälla för din pepp! Det behövs verkligen idag ❤️❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Longing:

skriven

Det kommer gå hur bra som helst och jag tror att OM din knodd väljer att titta ut snart så kommer det vara en stark kämpe, precis som sin mamma! Tror ändå att den lille är sugen på att stanna inne nååågra veckor till :) Ta det lugnt och lyssna på kroppen - vila, mys, förbered dig mentalt och bara insup att SNART har ni miraklet i er famn och då kommer all denna oro och ovisshet vara som bortblåst! Kram

Svar: Tack för ditt stöd vännen! ❤️ Det är helt galet att vi snart har vår älskade bebis i vår famn. Kram
minstorstalangtan.blogg.se

3 Pånolliggen:

skriven

Åh håller tummarna för att bäbisen stannar lite till. Men gör den inte det så har ni kommit sjukt långt. Kram!! 😘

Svar: Tack snälla! ❤️ Ja, nu är vi snart 10 veckor längre än med vår änglason. Men hoppas såklart på några veckor till. KRAM
minstorstalangtan.blogg.se

4 Novella:

skriven

Förstår att det är blandade känslor och det får ni verkligen ha. Det är ingen lätt sits ni befinner er i MEN det kommer gå bra. H*n kommer vara liten, mindre än den bebisen du kanske är van att se. Men fullt utvecklad, pipig, hungrig och krävande på kärlek precis som vilken annan bebis som helst. Min väns son vägde 1800g och lite till kommer, min syrras son vägde 2100g.
Lita inte allt för mycket på vad de säger på ultraljudet om vikt heller, de kan nämligen ha fel med att de tror att den väger mindre än vad h*n gör.
Oavsett så fokusera just nu på att vila, förbereda er och njut. Tänk positivt och LÄNGTA, ni kommer ha underverket hos er snart. De här kommer gå susen, tänk den lille busen har stannat kvar i så många veckor extra från när det började krångla. H*n är en kämpe och säkerligen en stark rackare som kommer fixa de här galant när h*n väljer att komma. Tänk vilken lycka, ert underverk, er bebis kommer ni snart få hålla <3

Svar: Du är så peppande & ger mig så mycket positiv energi, TACK! ❤️ Ja det är lite galet att den hållit sig i magen i 7 veckor sedan det började dra igång. 7 extremt värdefulla veckor! Kram
minstorstalangtan.blogg.se