Kontroll av tappen v.33 (32+1)

En kommentar
Idag var det dags för ännu en kontroll av tappen! Börjar känna mig som en riktig stammis på sjukhuset nu, men är så glad att dom tar så väl hand om oss. 
Först gjordes ett vanligt UL för att se hur bebis ligger. Och h*n fortsätter att ligga kvar i säte, busen! Vändningsförsök görs inte förrn tidigast v. 36+0. Men skulle min förlossning dra igång innan & dom är säkra på att bebisen är på gång så kan dom göra ett försök & vända. Men som bebis ligger nu är rumpan för långt ner för att komma åt & vända. Så i dagsläget hade det inte gått utan blivit kejsarsnitt. Men fortfarande kan bebis vända sig själv, så det hoppas vi på även om jag i slutändan struntar i hur barnet kommer ut, bara allt blir bra! ❤️
Bebis låg & gäspade några gånger idag när vi tittade på h*n, såå gulligt! 😍
Efter UL gjordes en gynundersökning. Läkaren förklarade innan att om jag börjat öppna mig kommer han lägga in mig. Med tanke på vår historia vill han inte chansa på något, vilket känns så tryggt att höra. Han är helt fantastisk vår läkare! Tack & lov har jag fortfarande inte börjat öppna mig!! 
Till slut gjordes ett VUL och när han tittade på tappen sa han att den eventuellt ser lite, lite bättre ut än sist, men minimalt. Där är kanske 1 mm, men det är alltid något :) 
Kände mig nöjd & lättad när vi åkte därifrån idag! Var så inställd på att jag börjat öppna mig. Ny kontroll på onsdag nästa vecka!

Gällande förra besöket & mammas närvaro så gick allt bra & jag nojade mig i onödan :) Ovant att ha med henne men kändes inte konstigt för fem öre, hon är ju min mamma ;) 

Igår var mannen & hämtade hem babyskydd, bas, bedside crib & madrass 😍 Babyskyddet har vi haft uppe & tittat, känt & klämt på. Tänk att vår lille plutt ska ligga i det snart!
I helgen ska han montera bedside crib också! Så verkligt det börjar bli när man får hem lite saker ❤️

Hoppas ni alla får en fin helg!

Kram 


 
1 Anonym:

skriven

Åh va skönt att bebisen fortfarande vill stanna kvar, snart i vecka 34+0 Så är allt lugnt ju om h*n kommer! Tänk vad lång tid som gått sedan första oron kom för er! Vi håller fortsatt tummarna för er! Kram Genus Longing

Svar: Det är helt underbart att bebis är kvar, det trodde vi aldrig när det började dra igång! Ja, över 7 veckor sedan jag blev inlagd nu ❤️ Tack snälla för ditt stöd! KRAM
minstorstalangtan.blogg.se