Ändrade planer - ruvare!

3 kommentarer
Det blev ändrade planer! Kliniken ringde i morse och sa att av de fyra befruktade äggen så var tre lite sisådär, men där var ett som var i toppkvalité och detta ville dom ha in i mig så snart som möjligt.
Så vid lunchtid idag blev jag ruvare till ett litet 2 dagars embryo! ❤️
Vi pratade med embryologen som förklarade och sa att de kommer fortsätta odla vidare på de andra tre, även fast de inte ser hundra ut idag så kan dom eventuellt återhämta sig till dag 5 och frysas, men detta får vi hem brev om. Embryot som sattes in var väldigt fint sa hon, och då var jag tvungen att fråga hur fin kvalité där var på det. Bra, eller jättebra? Men hon bekräftade att det såg jättefint ut och hade delat sig precis som det skulle och följde "mallen", så det kändes bra även om jag först var väldigt besviken på att de andra tre mer eller mindre gett upp.
Men... det är ju guldägget/guldembryot som gäller och då räcker det med ett!
Inför denna behandling hade vi även framfört ett önskemål om att eventuellt få sätta in två. Detta diskuterades med läkaren idag och han såg det mer som ett "störningsmoment" att sätta in en halvbra tillsammans med den som var så bra, så vi hoppade det. Och vi litar på läkaren!
Efter insättningen satt vi ner och pratade en stund med överläkaren, vilket kändes väldigt väldigt skönt. Vi kunde ställa en massa frågor, han svarade & förklarade och tog sig verkligen tid för oss i lugn & ro. Tack, Emir!
Vi jämförde behandlingarna och doserna. Pratade om allt som hänt under vår första behandling osv. 
Två gånger idag sa läkaren:
- Nästa gång vi ses är på graviditetsultraljudet!
Han gav oss hopp! Och jag hoppas över hela mitt hjärta att han har rätt, att nästa gång vi ses är på graviditetsultraljudet runt vecka 8 och får se ett tickande fint litet hjärta.
Låt detta gå vägen! 🙏🏼❤️
 
1 I väntan :

skriven

Ååå, håller så tummarna! Tror att det går vägen nu❤️❤️❤️

Svar: Tack snälla ❤️ Vi hoppas!
minstorstalangtan.blogg.se

2 Pånolligen :

skriven

Åh grattis till ruvningen. Jag kan ju bara säga att emot va säker på att de skulle ta sig på insättningen vid vår första ivf. Och det gjorde det ju så jag har all tro på emot. Det kommer ta sig, tredje färskförösket gillt😍😍

Svar: Tack! ❤️ Åh, det gav mig ännu lite mer hopp. Han kanske kan förutspå sånt, den där Emir 😉✊🏼
minstorstalangtan.blogg.se

3 Pånolligen :

skriven

Åh grattis till ruvningen. Jag kan ju bara säga att emot va säker på att de skulle ta sig på insättningen vid vår första ivf. Och det gjorde det ju så jag har all tro på emot. Det kommer ta sig, tredje färskförösket gillt😍😍