Nekade

5 kommentarer
Det är ett skämt det här - nekade, igen! Jag blir så frustrerad! Man kan inte planera sitt liv för fem öre, för man vet inte när man kommer få dra igång nästa behandling.
Mensen kom aldrig igång riktigt den här gången, vet inte varför. Det var bara mörk rött blod, inget färskt & väldigt, väldigt lite. Någon annan som varit med om liknande? Jag har aldrig haft det så tidigare.
 
Kram
 
1 Anonym:

skriven

Nej!! Skitjobbigt!! Men, min läkare säger att om man inte har normal mens så ska man inte göra behandling eftersom det inte blir en normal cykel, slemhinnan kanske inte är på topp. Så du kanske hade tur där och inte slösar en behandling på en dålig cykel. Fast visst vet jag hur surt det känns att få stå över!! Vilken klinik går ni på?

Svar: Skönt att höra det, då känns det ändå lite bättre att vi blev nekade denna gången. Vi går på RMC i Malmö. Var går ni någonstans?
minstorstalangtan.blogg.se

2 Pånolligen:

skriven

Fy så ledsamt verkligen :( kan verkligen inte planera nej. Har inte haft det så mer än att den varit så som din är några dagar innan den drar igång ordentligt. Den kanske kommer då? Hoppas det är er Rut nästa cykel, men jag håller med. Så nedbrytande 😥 Kram ❤️

Svar: Nej någon mer mens blir det inte nu, den är helt slut nu, så jag vet inte riktigt varför den var så konstig denna månaden. Nu längtar jag till ägglossning & därefter mens, sen är det fasiken vår tur att få dra igång sista försöket!! Kram
minstorstalangtan.blogg.se

3 Matelan:

skriven

Håller med föregående, jag va också med om en annorlunda mens men gjorde ändå insättning i den cykeln och det gick inte alls. Nu har jag inte skrivit till dig innan fast jag har följt dig ett tag och alla våra bakgrunder är olika. Men ta det som ett gott tecken att ni får vänta till nästa cykel, jag håller alla tummar och tår. Kram

Svar: Då känns det lite bättre att vi inte fick sätta igång denna cykel. Man vill ju inte slösa bort sina försök i onödan! Tack för peppen :) Vilken klinik går ni på? Kram
minstorstalangtan.blogg.se

4 Matelan:

skriven

Vi går på rmc i Malmö precis som ni. Vi har ju lyckats de andra gångerna men båda har slutat i MF, så väntan är inte dumt alltid, jag ska inte ha så bråttom igen. Kram

Svar: Beklagar era missfall! När man äntligen får det där plusset man så länge längtat efter så ska den lyckliga resan ta slut alldeles för tidigt :( Vilka veckor fick du missfallen i? Ibland kan det nog vara bra att pausa lite, precis som du säger, men det är svårt när den där längtan gnager på en hela tiden. Kram
minstorstalangtan.blogg.se

5 Resanviinteplanerat :

skriven

Men åååååh!! Denna eviga väntan, önskan och längtan!!! Hatar att de kan neka!
Men, som många skriver, kanske var "lika bra" eftersom din blödning inte är som den brukar? Även om det e jävligt trist att vänta, vänta & vänta!! Suck!
Stor kram ❤️

Svar: Ja det är så jädra segt med ännu mer väntan, men försöker tänka lite positivt som ni säger, att det kanske var lika bra eftersom mensen var lite annorlunda nu! Kan dom neka på Cura också eller hur fungerar det där? Då är du mitt uppe i behandlingen nu med sprutor? Kram 💕
minstorstalangtan.blogg.se