Spa

3 kommentarer
Så välbehövligt för oss & vilken avkoppling att åka iväg på spa. Bara vi två!
Inga måsten, utan bara vara i två dagar.
Har haft ägglossningskänningar också, hoppas jag känner rätt!
 
Har i dagarna fått hem brev från sjukhuspastorn angående samtalsgrupp för föräldrar som förlorat sitt barn under graviditet, förlossning eller neonatalt. Det är fyra samtalstillfällen á 2 h. Känns verkligen som om dessa tillfällen är något som kan ge oss väldigt mycket, att prata med föräldrar som är i liknande situation och där alla verkligen förstår varandra. Första tillfället är om drygt 1 månad, jag längtar även om det kommer vara nervöst & jobbigt.
 
Om 2 veckor ska vi även på återbesök nere i Lund. Där allt hände, där allt förändrade våra liv! Jag hoppas så att vi får träffa någon av alla de fantastiska läkare & barnmorskor som var med oss under vår förlossning.
I torsdags var det två månader sedan vår älskade son kom till världen, två månader!! Åh, vad jag saknar honom! 💙
 
1 I väntan:

skriven

Vad skönt med spa! Bra att ni ska gå i samtalsgrupp också, även om det känns jobbigt. Skönt att få prata av sig och stötta varandra. stor kram! 💜

Svar: Ja det var supermysigt! Så avkopplande att bara vara. Ja jag tror det kan vara väldigt givande med samtalsgruppen, ska bli spännande & se vad man tycker & hur allt känns när man väl sitter där. Kramar ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Pånolligen:

skriven

Åh vad skönt med spa, va också sugen på der i veckan men det blev aldrig av. Vilket stöd ni får, så bra! Jag saknade det när det hände oss, vi fick ett papper med oss hem från sjukhuset där de förklarade vad som händer efter det tidiga missfallet. Fast vecka 20 räknas ju inte som ett tidigt missfall (!!!!?), sen fick vi åka hem. De hörde aldrig av sig mer, fick ingen uppföljning eller någonting. Så det låter verkligen toppen! Kommer bli jättejobbigt men säkert jätteskönt att träffa andra par. Det har jag verkligen saknat! Hoppas du får en mysig söndag 😘😘😘

Svar: Tidigt missfall??!! Det kan man verkligen inte kalla det! Trist att höra att ni inte fick det stödet, trodde det var "rutin". Vilket sjukhus var ni på? Ja jag tror det kan vara väldigt givande att träffa andra par i liknande situation, dela med sig av sin egen historia och få höra på andras. Precis som här via bloggen. Det är värdefullt! Tack detsamma. Kram
minstorstalangtan.blogg.se

3 Pånolligen:

skriven

Tror vi hade fått mer stöd om vi gått någon vecka till. Vårt barn räknas ju inte som ett barn förrän nån vecka till, även om det verkligen var ett barn för mig. Vi va på Malmö sjukhus. Ja det kommer bli jättebra. När det precis hänt oss googlade jag efter bloggar eller trådar för att hitta nån i samma sits, men de va alltid flera är gamla så det hjälpte inte. Jättebra att de erbjuder de samtalen verkligen! Kram