Ny vecka

6 kommentarer
Då var ännu en helg över och en ny vecka påbörjad. Antagligen veckan då min mens ska komma, veckan då jag ska ringa till RMC i Malmö och förhoppningsvis bli beviljad start på en ny behandling. Jag är spänd av förväntan och så nervös på hur allt ska gå. Har svårt att somna om kvällarna, tankarna bara snurrar runt, runt, runt. Pendlar mellan hopp & förtvivlan. Hur ska allt gå? Hur ska allt bli? Kommer vi få vårt barn? Hur lång tid kommer det ta? 
Finns inga svar på alla mina frågor, så det är lite onödiga att ligga & grubbla men tyvärr inget man kan stoppa.
 
Jag har ett helt gäng bloggar jag dagligen följer. Man blir så peppad av alla er andra kämpar där ute. Man märker hur lika tankar & värderingar vi har med varandra, som inte många andra kan förstå sig på. NI, mina medsystrar, vi förstår varandra på ett speciellt sätt. Tänk att ha en träff, där alla vi kämpar kunde ses, tänk så mycket det skulle ge oss. Vi hade nog kunnat sitta & prata i flera dygn, non-stop! Vilken styrka det hade gett oss alla ❤️
 
Kramar
 
1 Sanna:

skriven

Verkligen, en sån träff hade jag GÄRNA gått på!=) Hoppas nu mensen dyker upp asap så ni kan starta igen! Kram!

Svar: Ja, jag tror det hade blivit vänner för livet! Vänner som verkligen förstår ens situation ❤️
minstorstalangtan.blogg.se

2 Votivi filii:

skriven

Sånna träffar är helt fantastiska och underbara! Lärde känna ett helt underbart gäng av "RMC kvinnor" i början av 2014, och flera av oss följer varandra fortfarande i vardagen. En del av oss blev gravida ungefär samtidigt, och stöttade varandra genom våra resor mot våra bebisar. När vi sen var mammor fortsatte vi träffas och likaså har vi fortsatt träffas/prata nu när våra bebisar börjat växa upp och vissa har gjort syskonförsök mm.

Utan dessa underbara kvinnor hade resan blivit så mycket längre och mer skrämmande.

Kram

Svar: Så fantastiskt det låter! ❤️ Hur kom ni i kontakt med varandra och hur ordnades dessa träffar? Kan tänka mig att det var guld värt att ha dessa kvinnor runt omkring sig. Kram
minstorstalangtan.blogg.se

3 Pånolligen:

skriven

Har jag också ofta tänkt på. Träffas gärna! 😘

Svar: Ja, så fantastiskt & givande det hade varit! Det här får vi nästan ta tag i 😊❤️
minstorstalangtan.blogg.se

4 Votivi filii:

skriven

Vi kom i kontakt med varandra dels genom våra bloggar, men vissa fanns på familjeliv om jag inte minns fel. Efter lite blogg- och mailkonversationer mm startade en av dessa en hemlig grupp på Facebook. En grupp som fortfarande finns kvar, ur den gruppen har det sedan blivit några nya (gravidgrupp och mammagrupp) en del har lyckats, och en del har fortfarande inte nått sitt mål än men för att det inte ska bli "en ensam till slut" har det anslutits nya till gruppen. När vi väl anslutit osss till gruppen började vi med träffar, de har legat på ca 1 gång i månaden och varit på olika ställen i Skåne. Främst i Malmö och Helsingborg.

Om du skulle vilja komma med i gruppen kan du skicka till min blogg mail, så kan jag alltid fixa så att du (eller ni andra som bor nere i Skåne) kommer med i gruppen. Vissa "kriterier" finns för att komma med i gruppen, och den främsta är att man är ofrivilligt barnlös (inga egna barn, styvbarn, änglabarn räknas inte in i det)

[email protected]
Kram

Svar: Vilket fantastiskt initiativ! Tack snälla ❤️ Jag återkommer via mejl till dig. Kram
minstorstalangtan.blogg.se

5 Pånolligen:

skriven

Ja absolut! Om inte annat får vi ses över en fika när vi blivit gravida 😘

Svar: Ja, det måste vi! 💕
minstorstalangtan.blogg.se

6 I väntan:

skriven

Jag har också tänkt på att det vore jättekul med sånna träffar! Kram💜

Svar: Ja, jag tror det hade varit guld värt! ❤️
minstorstalangtan.blogg.se