Jul & avundsjuka

6 kommentarer
Usch & fy för julen 2016. Det var extra jobbigt & påtagligt om vad som faktiskt hänt oss!
Det var inte så här julen skulle vara, jag skulle ha en stor fin gravidmage. Det skulle bara vara drygt 2 månader kvar tills vår bebis skulle komma. Men nu såg allt helt annorlunda ut mot den bild vi målat upp.
Jag bet ihop större delar av kvällen men till slut brast det. Bara grät & grät! Det skulle inte vara så här!
Också ser man alla andra lyckliga familjer som lägger ut bilder på sina barn på Facebook & Instagram. Blä! Jag vill också vara en av dom!
En känsla som jag verkligen önskade att jag kunde vifta bort är avundsjukan. Avundsjukan mot andra som bara blir gravida sådär enkelt utan att behöva kämpa, som lägger ut bilder & räknar ner graviditeten, tar allt lite för givet och nio månader senare står där med sitt barn i famnen. Ovetandes om vilken jävla tur dom egentligen haft!
Jag kan inte ignorera att jag är så fruktansvärt avundsjuk på att jag inte är en av dom som inte vet hur det känns.
 
 
 
1 pånolligen:

skriven

Usch jag vet.. julen är jobbig. Ville bara hoppa över den i år men det hade nog känts konstigt det med. Förstår verkligen att du bröt ihop, alla högtider och planerade saker blir ju speciella när man sett framför sig att man skulle varit gravid. Jag tyckte det var extra jobbigt innan jag gått förbi det datum barnet var beräknat, man fortsatte räkna veckor osv fast man inte var gravid. Det är på något sätt "lättare" när man kommit förbi det och när dom som var gravida samtidigt fått sina barn och inte längre var i den där gravidbubblan. Tänker på dig och hoppas du mår lite bättre nu när julen är förbi. Kram

Svar: Ja, vekorna räknas & när man ser andras gravidmagar tänker man att "det var ungefär så stor jag skulle ha varit nu". Jag hoppas det är som du säger att det kanske blir lite lättare efter datumet då barnet var beräknat. Tänk att man ska behöva bära med sig denna sorg livet ut! Även om jag tycker att tiden oftast springer iväg vill jag just nu bara spola fram den tills både vi och ni har våra barn här hos oss, Kram
minstorstalangtan.blogg.se

2 Sanna:

skriven

Usch ja fy fan, kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Kramar!!

Babydesires.wordpress.com

Svar: Ja fy, lyckan & längtan man hela tiden hade ändrades på mindre än ett dygn till stor sorg! Så orättvist! Jag har läst din blogg och kommer följa din resa. Hoppas mensen kommer snart så ni kan få sätta in ett fint litet embryo. Vi fick också insatt en blastocyst & det gick ju vägen (förutom infektionen jag fick men det har ju inte med det att göra). Kramar
minstorstalangtan.blogg.se

3 Anonym:

skriven

Förstår att det varit väldigt jobbigt. Önskar er all lycka till i framtiden och sänder enorma kramar till er. Kram Genus Longing

Svar: Fruktansvärt jobbigt, men det är skönt att komma i kontakt med andra som också har det jobbigt, att man inser att man inte är ensam i detta mörker. Tusen tack! Önskar er också all lycka till er. Att sonen blir frisk & att du återhämtar dig helt. Kramar
minstorstalangtan.blogg.se

4 Votivi filii:

skriven

Julen 2013 var den värsta av alla jular jag "firat" som ofrivilligt barnlös. Den julen skulle jag varit knappt 2 månader från att bli mamma, men istället satt jag där med en tom mage, stort hål i hjärtat och tankarna kretsade främst kring vår ängladotter.

Och det är verkligen inte konstigt att man känner den avundsjukan, kan ärligt säga att jag fortfarande kan känna den ibland. Trots att jag haft turen att få ett levande önskebarn och om allt går vägen snart får ett till.

Kram

Svar: Usch ja, det är en fruktansvärd sorg man bär med sig, alltid!Åh, vad glad jag blir av att läsa att ni trots allt fått ett levande önskebarn och snart ett till. Jag hoppas verkligen att jag också längre fram kan skriva likadant om oss, som du precis skrev. Vilka kämpar ni är! Kramar
minstorstalangtan.blogg.se

5 Aw:

skriven

Får så ont i hjärtat av att läsa detta :( sänder massa styrkekramar till dig!
nouw.com/ivfresan

6 Aw:

skriven

Får så ont i hjärtat av att läsa detta :( sänder massa styrkekramar till dig!
nouw.com/ivfresan

Svar: Tack för din fina omtanke! Fruktansvärt att behöva gå igenom detta, också.Läste din blogg & vill gratulera till ert mirakel som växer i din mage, underbart att ni lyckats! När är ni beräknade? Kramar
minstorstalangtan.blogg.se